  • 1. Data: 2002-11-06 19:25:52
    Temat: chorobowe pracownika
    Od: "Michał Kucharczyk" <k...@k...chip.pl>

    W jakim terminie pracownik musi dostarczyć zwolnienie chorobowe
    pracownikowi? W moim przypadku pracownik stwierdził w niedzielę po pracy,
    że nie przyjdzie w poniedziałek do pracy bo znalazł sobie inną pracę i od
    tego czasu nie pojawił się w pracy, nie mogę go zwolnić bo nie wiem czy nie
    doniesie tego zwolnienia. Proszę o szybka odpowiedź

    Michał Kucharczyk

  • 2. Data: 2002-11-06 21:24:13
    Temat: Re: chorobowe pracownika
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Nov 2002, Michał Kucharczyk wrote:

    >+ W jakim terminie pracownik musi dostarczyć zwolnienie chorobowe
    >+ pracownikowi?

    Pracownik sobie samemu nie musi wcale ;)
    Pracodawcy - AFAIK 7 dni.

> [...]
    >+ tego czasu nie pojawił się w pracy, nie mogę go zwolnić bo nie wiem czy nie

    A ty *chcesz* go zwolnić ?
    Zajrzyj do KP - jeśli twoim zdaniem "wycina ci złośliwy numer",
    to masz do wyboru:
    - rozwiązać umowę o pracę *bez wypowiedzenia* z powodu ciężkiego
    naruszenia obowiązków pracowniczych (kiedyś było "zwolnienie
    dyscyplinarne" - już go nie ma, za to nie musisz nic wypowiadać
    a to IMO 'bezpieczniejsze')
    - nie rozwiązywać umowy a wystąpić o naprawienie szkód, o ile
    takowe poniosłeś wskutek 'niewywiązywania się'.

    Okres wypowiedzenia obowiązuje (czasem niestety, czasem 'stety' :))
    *obie* strony i strona nie dochowyjąca go bez porozumienia
    'ustawia' się sama na pozycji winnego.

    BTW:
    http://praca.interia.pl/kodeks
    http://praca.interia.pl/kodeks/opis?aid=6806&kid=895

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-07 13:34:07
    Od: "Michał Kucharczyk" <k...@k...chip.pl>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Pracownik sobie samemu nie musi wcale ;)
    > Pracodawcy - AFAIK 7 dni.

    sorki pomyłka

> [...]
    >
    > Okres wypowiedzenia obowiązuje (czasem niestety, czasem 'stety' :))
    > *obie* strony i strona nie dochowyjąca go bez porozumienia

    Tak chcę go zwolnić, miał umowę tylko do 19 listopada,a nie pojawił się w
    pracy 4 listopada
    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam Michał Kucharczyk