  • 1. Data: 2010-04-08 13:39:41
    Temat: Zwolnienie z kasy fiskalnej a Alllegro
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    "Poniżej interptetacja Urzędu Skarbowego w sprawie formy grupowych
    wpłat, jakie otrzymujemy przez PzA w stosunku do obowiązku fiskalizacji:
    " Zgodnie z par.2 pkt 1 rozporządenia Ministra Finansów z dnia 28 marca
    2006r w sprawie kas rejestrujących (Dz. U. Nr 51, poz. 375 ze
    zmianami), zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania sprzedaż w zakresie
    czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia, jeżeli w
    przypadku sprzedaży towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub
    przesyłkami kurierskimi), z wyjątkiem paliw płynnych, gazowych oraz
    dostaw towarów wymienionych w par. 4 rozporządzenia, za które zapłata w
    całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku bezpośrednio na
    rachunek bankowy podatnika, pod warunkiem, że z ewidencji i dowodów
    dokumentujących transakcje jednoznacznie wynika, jakiej konkretnej
    dostawy dotyczyła zapłata. Z przedstawionych informacji i dokumentów
    nie jest możliwe zidentyfikowanie ponad wszelką wątpliwość jakich
    transakcji dotyczy przelew otrzymany z firmy PAYU S.A. W związku z tym
    do ewidencjonowania sprzedaży konieczna jest kasa rejestrująca.""

    Teraz powiedzcie co o tym myślicie. Jeśli to jest prawda to allegro
    robiąc takie coś nie działało na szkodę przedsiębiorcy który z tego
    zwolnienia korzystał i przez ich działanie je stracił co ponosi za sobą
    konkretne koszty?

  • 2. Data: 2010-04-08 14:55:49
    Temat: Re: Zwolnienie z kasy fiskalnej a Alllegro
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

> [...]
    > robiąc takie coś nie działało na szkodę przedsiębiorcy który z tego
    > zwolnienia korzystał i przez ich działanie je stracił co ponosi za

    Ale co ma allegro do tego? I dlaczego przedsiębiorca korzystał
    ze zwolnienia skoro nie było podstaw?

  • 3. Data: 2010-04-08 15:09:12
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > Ale co ma allegro do tego? I dlaczego przedsiębiorca korzystał
    > ze zwolnienia skoro nie było podstaw?

    To ma do tego że do tej pory wpłaty od kupujących miał bezpośrednio na
    swoje konto i miał prawo do zwolnienia a po przymusowym wstawieniu mu w
    aukcje opcji PzA ma przelewy przez pośrednika PAYU, pomimo że tego nie
    chciał i się na to nie zgodził.

  • 4. Data: 2010-04-08 15:32:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

> [...]
    > swoje konto i miał prawo do zwolnienia a po przymusowym wstawieniu mu
    > w aukcje opcji PzA ma przelewy przez pośrednika PAYU, pomimo że tego

    To sobie napisz w opisie, że nie przyjmujesz przez PzA - jeśli
    nie daje się tego wywalić, zrezygnowac, usunąć normalną drogą.

  • 5. Data: 2010-04-08 15:54:22
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > To sobie napisz w opisie, że nie przyjmujesz przez PzA - jeśli
    > nie daje się tego wywalić, zrezygnowac, usunąć normalną drogą.

    Ja sobie mogę teraz pisać co chcę, ale będzie to niezgodne z obecnym
    regulaminem allegro który zabrania w jakikolwiek sposób zniechęcać do
    tej formy zapłaty. Zresztą nie o to chodzi, chodzi o to że fakt zapłaty
    w ten sposób już nastąpił i nie mam możliwosci wycofania takiej zapłaty.
    Chodzi o fakt że allegro przez swoje działanie doprowadziło do
    utracenia tej ulgi przez całą masę firm które korzystały z tej ulgi
    (zresztą co zmienia kasa w takiej działalności ? i tak cała sprzedaż
    jest do dokładnego sprawdzenia przez US na podstawie raportów od Allegro
    i przelewów na konto)

    ps. nie dyskutuj już o tym co można zrobić, czy to słuszne itd... tylko
    napisz jak masz zdanie na temat interpretacji zapisów o tej uldze lub
    dochodzenia szkody poniesionej przez takie firmy

  • 6. Data: 2010-04-08 18:49:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > ps. nie dyskutuj już o tym co można zrobić, czy to słuszne itd...
    > tylko napisz jak masz zdanie na temat interpretacji zapisów o tej
    > uldze lub dochodzenia szkody poniesionej przez takie firmy

    Uważam, że możesz im naskoczyć. Nie odpowiadają Ci warunki,
    to nie sprzedwaj na tej platformie. Nie poniosłeś szkody, nikt nie zmusza
    Cię do kasy -
    kilka sprzedaży w ten sposób nie wyczerpuje limitu do kasy.
    Allegro oferuje tylko platformę, jak Ci nie odpowiadają warunki, to przecież
    nikt Cię
    nie zmusza do sprzedawania przez Allegro.
    Albo zostajesz i kupujesz kasę albo sprzedajesz gdzie indziej.

  • 7. Data: 2010-04-08 20:43:26
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > zmusza Cię do kasy -
    > kilka sprzedaży w ten sposób nie wyczerpuje limitu do kasy.

    Nawet jedna sprzedaż taka powoduje już wpadnięcie w kasę.

    > Allegro oferuje tylko platformę, jak Ci nie odpowiadają warunki, to
    > przecież nikt Cię
    > nie zmusza do sprzedawania przez Allegro.
    > Albo zostajesz i kupujesz kasę albo sprzedajesz gdzie indziej.

    Nie zmienia się reguł w trakcie gry wprowadzając takie pułapki i
    zmuszając do korzystania z pośrednika finansowego jakim jest Payu

    Teraz wyobraź sobie że prowadzisz zwykły sklep, gdzie ludzie kupują i
    płacą ci gotówką albo kartą. (gotówka to jest zwykły przelew na twoje
    konto a karta to to co było do tej pory pod inną postacią dobrowolne na
    allegro). I nagle pewnego dnia przychodzi właściciel i przed twoją kasą
    sadza obcego człowieka który pobiera pieniądze od ludzi i daje tobie za
    3 dni, oczywiście ludzie mogą go ominąć i zapłacić bezpośrednio tobie
    ale myślą że ten gość jest twoim pracownikiem i uważają że płacą
    bezpośrednio tobie (to jest właśnie sposób i zasada działania PzA), na
    dodatek to działanie powoduje że musisz ponieść dodatkowe koszty (np. na
    zarejestrowania pośrednictwa finansowego w twoim lokalu). Na twoje
    protesty słyszysz że możesz w każdej chwili zrezygnować z tego sklepu
    jak ci się nie podobają warunki. Uważasz takie działanie za zgodne z
    prawem?

    ps. bardzo szeroko ten wątek poruszany jest na grupie banki, ale w
    kontekście zmuszania do tego pośrednika a nie podatków

  • 8. Data: 2010-04-08 21:11:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cyklista wrote:

    > Nawet jedna sprzedaż taka powoduje już wpadnięcie w kasę.

    Na jakiej podstawie?
    Ja też raz na jakiś czas sprzedaję coś dla nieprowadzących
    i nie uważam żeby z tego powodu wpadać w obowiązek kasy.
    (oczywiście nie są to aparaty foto ani płyty CD, ale to chyba jasne)

    > Nie zmienia się reguł w trakcie gry wprowadzając takie pułapki i
    > zmuszając do korzystania z pośrednika finansowego jakim jest Payu

    W jakim "trakcie"? Masz jakąś umowę terminową z Allegro?

    > Teraz wyobraź sobie że prowadzisz zwykły sklep

    To nie jest zwykły sklep. To Ty sprzedajesz w cudzym lokalu,
    więc się nie dziw, że Ci czynsz podnoszą, albo przestają żulię odganiać
    albo każą śmieci ładować w pomarańczowy worek

    > Na twoje protesty słyszysz że możesz w każdej chwili
    > zrezygnować z tego sklepu jak ci się nie podobają warunki. Uważasz
    > takie działanie za zgodne z prawem?

    Jest mało eleganckie, ale zgodne z prawem. Tak uważam.

    > ps. bardzo szeroko ten wątek poruszany jest na grupie banki, ale w
    > kontekście zmuszania do tego pośrednika a nie podatków

    Czytałem.

  • 9. Data: 2010-04-09 07:21:04
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > i nie uważam żeby z tego powodu wpadać w obowiązek kasy.
    > (oczywiście nie są to aparaty foto ani płyty CD, ale to chyba jasne)

    Ty raz na jakiś czas i interesuje cię wtedy limit, ja cały czas i
    korzystam ze specjalnego zwolnienia które ma określone warunki a jak
    wypadam z tych warunków to limit mam już przekroczony daaawno temu i
    muszę zakładać kasę

    > W jakim "trakcie"? Masz jakąś umowę terminową z Allegro?

    Mam, np. wykupiony menadzer sprzedaży na rok, np powystawiane aukcje na
    14 dni, i w sklepie na 30 dni, itd...
    a ogólnie to mam umowę bezterminową

> [...]
    > albo każą śmieci ładować w pomarańczowy worek

    > Jest mało eleganckie, ale zgodne z prawem. Tak uważam.

    Ja jednak poczekam na inne wypowiedzi, osób bardziej znających ten temat
    pod względem prawa i podatków.

  • 10. Data: 2010-04-09 11:57:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, cef wrote:

    > Na jakiej podstawie?

    Na tej, że jak masz przekroczony limit sprzedaży dla OF,
    to zapis w rozporządzeniu jest (celowo lub bezmyślnie) taki,
    że *jedna* sprzedaż poza zwolnieniem zmusi Cię do kasy.

    > Ja też raz na jakiś czas sprzedaję coś dla nieprowadzących

    Ja też, i dlatego nie możemy się porównywać do pytającego.
    Ma powiedzmy 210 000 zł obrotu z OF - dotąd miał *wszystko*
    "na rachunek bankowy z opisem transakcji", więc mógł korzystać
    ze zwolnienia.

    > i nie uważam żeby z tego powodu wpadać w obowiązek kasy.

    Ale piszesz o *swoim* przypadku.

    > (oczywiście nie są to aparaty foto ani płyty CD, ale to chyba jasne)

    Osobna bzdura (z podrowieniami dla MF...) w związku z niewyłączeniem
    z tego CD z instrukcją, driverami tudzież niewyłączenia sprzedaży
    używanych ST i wyposażenia.
    Ale to nie do Ciebie rzecz jasna!

    > Jest mało eleganckie, ale zgodne z prawem. Tak uważam.

    Obawiam się że tak.
    Jedynym przeciwwskazaniem może być monopol - *FAKTYCZNY* monopol
    allegro wśród organizatorów aukcji (ile to % rynku łapie się
    już pod monopol?)

    pzdr, Gotfryd