  • 1. Data: 2007-06-02 18:44:21
    Temat: Zwolnienie z Vatu
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Po przeczytaniu poprzedniego wątku naszła mnie wątpliwość taka:
    Sprzedaję dajmy na to używany kilka lat sprzęt (ŚT, albo wyposażenie). Ponoć
    taka sprzedaż też jest zwolniona z VAT. Mylę się? Może jakiś link do
    poczytania?
    Jacek

  • 2. Data: 2007-06-02 20:43:05
    Temat: Re: Zwolnienie z Vatu
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Po przeczytaniu poprzedniego wątku naszła mnie wątpliwość taka:
    > Sprzedaję dajmy na to używany kilka lat sprzęt (ŚT, albo wyposażenie).
    > Ponoć taka sprzedaż też jest zwolniona z VAT. Mylę się? >

    Jest zwolniona jeśli przy zakupie nie odliczyłes,jeśli odliczyłeś to
    fakturujesz z vatem,pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2007-06-03 11:52:16
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Dzięki za rzeczową i szybką odpowiedź
    Jacek

  • 4. Data: 2007-06-04 06:24:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 02 Jun 2007 20:43:05 +0000, Ania napisał(a):

    > Jest zwolniona jeśli przy zakupie nie odliczyłes,jeśli odliczyłeś to
    > fakturujesz z vatem,pozdrawiam ania

    To co piszesz to bardzo często popełniany błąd. Wbrew pozorom nie decyduje
    tutaj "czy odliczył" a "czy miał prawo odliczyć". To nie zawsze jest to
    samo.

  • 5. Data: 2007-06-04 14:48:26
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

> [...]

    > tutaj "czy odliczył" a "czy miał prawo odliczyć". To nie zawsze jest to

    Racja:)zwracam honor,nie zawsze ma się prawo odliczyć,przyznam ,że nie
    myślałam nigdy o tym w takiej kategorii,w moim przypadku nie odliczyłabym
    bez prawa do odliczenia:)

    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2007-06-04 14:49:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Ania napisał(a):
    > Racja:)zwracam honor,nie zawsze ma się prawo odliczyć,przyznam ,że nie
    > myślałam nigdy o tym w takiej kategorii,w moim przypadku nie odliczyłabym
    > bez prawa do odliczenia:)
    Można też mieć prawo odliczyć, ale nie odliczyć :-)

    Maciek

  • 7. Data: 2007-06-04 14:52:02
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Ania napisał(a):
    > Jest zwolniona jeśli przy zakupie nie odliczyłes,jeśli odliczyłeś to
    > fakturujesz z vatem,pozdrawiam ania
    Zaraz, zaraz. A co ze sprzętem traktowanym jako używany (ponad pół roku
    w firmie, jeśli ŚT to użytkowany 5 lub 10 lat)? Przecież taki sprzęt
    mimo odliczenia wcześniej VAT można sprzedać z VAT ZW.

    Maciek

  • 8. Data: 2007-06-04 16:01:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, Ania wrote:

> [...]
    >
    > Racja:)zwracam honor,nie zawsze ma się prawo odliczyć,przyznam ,że nie
    > myślałam nigdy o tym w takiej kategorii,w moim przypadku nie odliczyłabym

    Nie, to w drugą stronę.
    Ktoś nie odlicza, mimo że MA PRAWO.
    Wtedy przy sprzedaży nikogo nie obchodzi że nie odliczył - ważne że
    MIAŁ PRAWO, więc VAT się należy.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-06-04 16:02:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, Maciek wrote:

    > Zaraz, zaraz. A co ze sprzętem traktowanym jako używany (ponad pół roku w
    > firmie, jeśli ŚT to użytkowany 5 lub 10 lat)? Przecież taki sprzęt mimo
    > odliczenia wcześniej VAT można sprzedać z VAT ZW.

    Od kiedy? :|
    (hint: nieprawda! I żeby sprzedaż "zw" trzeba mieć dowód nabycia, nawet
    jak 6 lat od nabycia dawno upłynęło i resztę "papierów" wolno było
    wywalić na śmieci).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-06-04 19:42:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Od kiedy? :|
    > (hint: nieprawda! I żeby sprzedaż "zw" trzeba mieć dowód nabycia, nawet
    > jak 6 lat od nabycia dawno upłynęło i resztę "papierów" wolno było
    > wywalić na śmieci).
    To ja jeszcze raz to samo (uwaga na długi link):
    http://ksiegowosc.infor.pl/warto-wiedziec/47011,Jaki
    e-sa-skutki
    -sprzedazy-srodka-trwalego-w-zakresie-prawa-do-odlic
    zenia-VAT.html

    Maciek