  • 1. Data: 2003-01-20 14:22:45
    Temat: Zmiana stawek VAT (ZW-->22%) na niektore uslugi
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Przeglądałem właśnie Dz.U.02.213.1803:
    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostk
    a&akt=nr16994700&ver=-1&
    jedn=-1

    i o ile mnie oczy nie mylą, do wygląda na to, że od nowego roku
    usługi agencji informacyjnych nie są już zwolnione z VAT.

    W tabelce usług zwolnionych napisano:

    Usługi związane z kulturą, rekreacją i sportem - z wyłączeniem:
    | 1) usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi
    | filmami reklamowymi i promocyjnymi,
    | 2) działalności agencji informacyjnych,
    | 3) usług wydawania książek i prasy

    Nie znalazłem tych ułsug w zadnej innej tabalce, wnioskuję więc,
    że są teraz normalnie obciążone VAT 22%.

    Ale pytanie mam takie - jak i gdzie sprawdzić, czy wraz ze zmianą
    stawki VAT z "ZW" na 22% nie trafiły one do grupy usłg,
    które wymuszają bycie VAT-owcem, tzn. nie można świadczyć ich
    korzystając z podmiotowego zwolnienia z VAT.
    Czy ktos może mi podać namiar na taką listę?

    Pozdrawiam,

    Latet