  • 1. Data: 2005-04-16 08:38:11
    Temat: Zlecenia na terenie Unii Europejskiej
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    Witam załóżmy że wyjadę do UK i tam będę chciał wykonywać, usługi dla firm w
    stylu projektowanie stron internetowych. Nie chodzi o to że zatrudnię się w
    jakiejś firmie, chciałbym robić to po prostu na swoje konto, tak abym miał
    możliwość wystawienia faktury firmie która mi zleca daną rzecz do wykonania.
    Czy jeżeli będę miał firmę w Polsce to coś takiego przejdzie ? Czy jest taka
    możliwość ? A jeżeli nie to jak to rozwiązać. Nie wiem może po prostu
    zrezygnować z wystawiania faktur i pracować dla tych firm które chcą wykonać
    jakieś zlecenie na coś w stylu umowy zlecenia ?

  • 2. Data: 2005-04-16 11:00:08
    Temat: Re: Zlecenia na terenie Unii Europejskiej
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Kurciok wrote:
    > Witam załóżmy że wyjadę do UK

    IMHO - jezeli jedziesz do UK i chcesz projektowac firma, to raczej zalozenie
    firmy nie bedzie konieczne. Co innego, gdybys chcial projektowac np. dla
    firm niemieckich.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-04-16 15:32:15
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    SDD wrote:

    > IMHO - jezeli jedziesz do UK i chcesz projektowac firma, to raczej
    > zalozenie firmy nie bedzie konieczne. Co innego, gdybys chcial projektowac
    > np. dla firm niemieckich.

    Możesz uzasadnić czym różni się swoboda przepływu usług
    obywatela UE, świadczy usługi w UK i Niemczech?

    Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, zarejestrowanym w jednym z państwmożesz
    świadczyć usługi
    na terenie wszystkich państw Unii (czytaj: wystawiać faktury)
    bądź prowadzić działalność

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 4. Data: 2005-04-16 15:34:23
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    SDD wrote:

> [...]

    obywatela UE, świadczy usługi w UK i Niemczech?

    Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, zarejestrowanym w jednym z państw
    Unii możesz świadczyć usługi na terenie wszystkich pozostałych
    państw (czytaj: wystawiać faktury) korzystając ze swobody przepływu
    usług bądź też założyć nowe przedsiębiorstwo i oddział w którymkolwiek
    innym państwie i tam skoncentrować swoja działalność.

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 5. Data: 2005-04-16 15:45:18
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Maria Ossowska wrote:

    > Możesz uzasadnić czym różni się swoboda przepływu usług
    > obywatela UE, świadczy usługi w UK i Niemczech?

    Tym, ze w UK mozna zatrudnic sie u kogos ( i jak mniemam swiadczyc uslugi na
    zasadzie umowy zlecenia rowniez) zas w Niemczech mozna swiadczyc uslugi
    tylko jako przedsiebiorca, gdyz Polacy zatrudniani moga byc dopiero bodajze
    od 2011. Oczywiscie bedac przedsiebiorca mozna spokojnie swiadczyc i tu i
    tu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2005-04-16 15:46:57
    Od: Maria Ossowska <m...@a...pl>

    SDD wrote:

> [...]
    > tylko jako przedsiebiorca, gdyz Polacy zatrudniani moga byc dopiero
    > bodajze od 2011. Oczywiscie bedac przedsiebiorca mozna spokojnie swiadczyc

    A czytałeś pytanie Kurcioka?

    Pozdrawiam,
    Marysia

  • 7. Data: 2005-04-17 12:33:32
    Od: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>

    > A czytałeś pytanie Kurcioka?

    Hmm powiedzmy że byłbym za opcją zatrudniania się na umowę zlecenie. Czy
    mogę pracować (w paru firmach na raz w UK) na umowę zlecenie nawet jeżeli
    moje dochody będą duże ? Jak się później z tego wszystkiego rozliczyć ? Coś
    słyszałem że teraz w Polsce na umowę zlecenie może pracować jedynie osoba
    której dochody w ciągu roku nie przekraczają jakiejś tam kwoty, a jeżeli
    przekraczają to musi ona założyć własną firmę. Czy to jest prawda ? A jeżeli
    tak to czy w przypadku UK także to obowiązuje ? Dziękuje za odpowiedzi.