  • 1. Data: 2006-10-09 13:54:13
    Temat: Zgłoszenie/ewidencja w podatku VAT?
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Witam,
    Znajoma od roku prowadzi dg. Przedmiot działalności - nauka języków
    obcych(PKD, Sekcja M Edukacja 80.42.A). Forma opodatkowania - zasady
    ogólne, księga przych. i rozchodów.
    Roczny dochód w okolicach 11.000 PLN. Pytania:
    1.Czy znajoma powinna była zarejestrować się (zarówno wtedy jak
    rozpoczynała działalność a może dopiero teraz) jako podatnik VAT?
    2.Czy musi prowadzić coś takiego jak "ewidencja sprzedaży VAT"?
    3.Czy musi prowadzić jeszcze jakieś inne ewidencje (niekoniecznie
    związane z VAT-em)?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-10 10:38:57
    Temat: Re: Zgłoszenie/ewidencja w podatku VAT?
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@N...gazeta.pl>

    > 1.Czy znajoma powinna była zarejestrować się (zarówno wtedy jak
    > rozpoczynała działalność a może dopiero teraz) jako podatnik VAT?
    NIE
    > 2.Czy musi prowadzić coś takiego jak "ewidencja sprzedaży VAT"?
    Jeżeli jest zarejestrowana jako podatnik VAT to tak. Więc NIE.
    > 3.Czy musi prowadzić jeszcze jakieś inne ewidencje (niekoniecznie
    > związane z VAT-em)?
    NIE

  • 3. Data: 2006-10-10 20:32:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Oct 2006, Michał Tymoszuk wrote:

> [...]
    [...]
    > NIE
    > Jeżeli jest zarejestrowana jako podatnik VAT to tak. Więc NIE.

    Rozumiem że idzie o to iż sprzedaż jest wyłącznie zwolniona
    przedmiotowo?
    W sumie nigdy się nie przyglądałem :)

    > NIE

    No waści, z tym punktem programu nijak się nie mogę zgodzic.
    1. Co ma ją zwalniać z prowadzenia ewidencji środków trwałych?
    2. j.w. dla ewidencji wyposażenia?
    Tylko część ewidencji - "pracownicze", PCC, ewidencja sprzedaży
    dla niektórych sposobów rozliczania KPiR, coś jeszcze się
    pewnikiem znajdzie - jest opcjonalna.
    EST i EW są obowiązkowe i już - nie wnikam w to czy i jak
    nieposiadanie nie niezbędnej :) ewidencji jest karane.
    Ale przepis jest "ma być". Może być pusta.

    No i ewidencja która nie nazywa się "ewidencją": książka kontroli :)

    pzdr, Gotfryd