  • 1. Data: 2004-03-07 21:03:40
    Temat: Zapomniałem wpisać raty amort. w sierpniu 2003 roku i co teraz?
    Od: "Andrzej" <v...@p...onet.pl>

    Witam

    Proszę o pomoc.
    Teraz przeglądając KPiR zwróciłem uwagę na to, że w sierpniu nie zaksięgowałem
    raty amortyzacyjnej za sam. osobowy kupiony na firmę. I tu zaczyna się problem:

    Ponieważ nie zaksięgowałem tych ponad 800 złotych kosztów uzyskania przychodu,
    w październiku musiałem złożyć pierwszą w roku 2003 deklarację PIT-5 (do tej
    pory niskie przychody tego nie wymagały). Gdybym miał tę ratę zaksięgowaną,
    nie musiałbym składać PITu w ogóle przez cały rok 2003.

    W listopadzie byłem przekonany, że nie muszę składać deklaracji PIT-5, dlatego
    jej nie złożyłem. Nie mogłem tego na 100% potwierdzić, bo mój kochany dosowy
    program komputerowy do KPiR przestał chodzić pod WIndows XP.

    Wyobraźcie sobie moje przerażenie, kiedy drukując listopadową deklarację
    (wreszcie naprawiłem program i mogłem drukować) zorientowałem się, że za
    październik też powinienem był to zrobić. Złożyłem od razu obie deklaracje
    (oczywiście październikową 30 dni po terminie - sądząc po moich wpisach w
    książce PiR).

    Teraz Urząd Skarbowy wlepił mi karę za złożenie deklaracji po terminie,
    tymczasem wyszło to z mojego niedbalstwa, bo gdybym wpisał nieszczęsne 800
    złotych amortyzacji, to wcale nie trzeba by składać tego PITU-5 w
    październiku, ani w listopadzie, ani w ogóle przez cały rok.

    Co mam teraz zrobić z tą sierpniową amortyzacją? Czy jest jakaś szansa
    wybronienia się przed tą karą nałożoną przez Urząd Skarbowy? (złożyłem za
    późno deklarację, którą de facto wcale składać nie musiałem)

    Błagam proszę o pomoc.

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-03-08 13:21:54
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co mam teraz zrobić z tą sierpniową amortyzacją? Czy jest jakaś szansa
    > wybronienia się przed tą karą nałożoną przez Urząd Skarbowy? (złożyłem za
    > późno deklarację, którą de facto wcale składać nie musiałem)

    Nie sądze tu już nic nie wykombinujesz kara cie nie minie, a co do
    amortyzacji to jeśli jeszcze nie złożyłeś deklaracji rocznej to jeszcze
    możesz doksięgować normalnie w grudniu i po kłopocie, a jeśli tego nie
    zrobiłeś to sie martw coby przy jakiejś kontroli ci nie przywalili za
    zaniżenie kosztów.

    Powodzenia

  • 3. Data: 2004-03-08 14:04:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Strebor napisał:

    > możesz doksięgować normalnie w grudniu i po kłopocie, a jeśli tego nie
    > zrobiłeś to sie martw coby przy jakiejś kontroli ci nie przywalili za
    > zaniżenie kosztów.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Khem Khem. Że co? Za zaniżanie kosztów?
    A od kiedy to podatnik ma obowiązke uznawać koszty jak nie ma ochoty?
    Nawet przy materiałach i towarach ma obowiązek ewidencjonowania zakupu -
    dokonania wpisu do KPiR. Ale obowiązku odpisania w koszty nie ma.

    A inne koszty? Nie chce, nie uznaje.

    Kara za zbyt duzu podatek?
    Cudna na patyku, cuda... ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-03-09 11:12:26
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > Nawet przy materiałach i towarach ma obowiązek ewidencjonowania zakupu -
    > dokonania wpisu do KPiR. Ale obowiązku odpisania w koszty nie ma.

    Medycyna zna rooozne przypadki..
    (jak mawial doktor Nieglowicz ze Skirolawek)

    A wg Pan z US ukrywanie kosztow sluzy oczywiscie ukryciu przychodu....

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-09 16:41:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > A wg Pan z US ukrywanie kosztow sluzy oczywiscie ukryciu przychodu....

    O ile co do materiałów i towarów to mozna się zgodzić, bo ich
    ewidencjonowanie jest obowiązkowe, to nie widzę prawnej możliwości
    ukarania za niezaliczenie do kosztów innych wydatków.

    Podatnika ma zaledwie prawo do uznania czegos za koszt. Z prawa można
    korzystac lub nie.
    Pan z US może tego nie wiedzieć, oni róznych rzeczy nie wiedzą
    (poczynając od tego że istnieje cos takiego jak konstytucja) ale to nie
    zmienia faktu że może podatnikowi, za przeproszeniem , skoczyć.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl