  • 1. Data: 2006-01-20 10:34:54
    Temat: Zakup nieruchomosci po 1 marca
    Od: "kr" <w...@p...pl>

    Mam na oku dzialke budowlana. Moglbym ja kupic dzisiaj ale slyszalem, ze po
    1 marca znacznie zmaleje ktoras z oplat ponoszonych u notariusza. Ktora to
    oplata i ile wyniesie? Gdzie znajde jakas podstawe prawna?

  • 2. Data: 2006-01-20 11:10:11
    Temat: Re: Zakup nieruchomosci po 1 marca
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    hejka

    wlasnie u notariusza
    nie % tylko zawsze 200zl

    gringo

  • 3. Data: 2006-01-20 12:20:56
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    gringo77 napisał(a):
    > hejka
    >
    > wlasnie u notariusza
    > nie % tylko zawsze 200zl

    Opłaty notarialne na pewno nie spadają - dalej taksa bedzie w procentach.
    Na pewno spadaja opłaty sądowe - czyli wpis własności do księgi (będzie
    stale 200zł) i wpis hipoteki.

    Podstawa prawna - ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
    (Dziennik Ustaw nr 167 z 2005 r.)

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 4. Data: 2006-01-20 13:31:46
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    Witam

    przepraszam jednak cos wiedzialem ale zle

    gringo

  • 5. Data: 2006-01-20 13:47:03
    Od: Bartlomiej Furman <b...@p...onet.pl>

    A ja jesli mozna mam dodatkowe pytanie. Czy kupujac od osoby fizycznej
    dzialke budowlana placi sie jakis VAT ?
    /bf

  • 6. Data: 2006-01-24 21:21:15
    Od: coldcat <p...@b...net>

    A ja się podlącze pod wątek. Czy ktoś mi może jednoznacznie powiedzieć
    jaka stawka za złozenie wniosku o zalożenie księgi wieczystej w sytuacji,
    kiedy akt notarialny zawrę przed 2 marca, zaś sam wniosek po 2 marca? (bo
    z tego co wiem, na złożenie takiego wniosku mam miesiąc od podpisania aktu
    notarialnego - no chyba ze sie mylę)

    Jarek