  • 1. Data: 2006-11-28 14:41:17
    Temat: Zakup kasy rejestującej. Jak odliczyć zakup?
    Od: "Animi" <a...@p...onet.pl>

    Planuję zakup kasy. Doczytałam , że 50 % kwoty (max 2500 zł odliczam od
    Vatu). Netto czy brutto? Czy fakturę za zakup lub jej pozostałą część
    dodatkowo wpisuję do KPiR?
    Pozdrawiam
    animi

  • 2. Data: 2006-11-28 18:47:50
    Temat: Re: Zakup kasy rejestującej. Jak odliczyć zakup?
    Od: "no one" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Animi" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Planuję zakup kasy. Doczytałam , że 50 % kwoty (max 2500 zł odliczam od
    > Vatu). Netto czy brutto? Czy fakturę za zakup lub jej pozostałą część
> [...]

    Podatek VAT wynikający z faktury zakupu kasy odlicza sie na zasadach
    ogólnych. Ponadto jest możliwosc odliczenia od podatku (a wiec pomniejszenia
    podatku naleznego) o kwote stanowiaca do 50% (nie wiecej niż 2500) wartości
    n e t t o zakupionej kasy. W deklaracji kwote ta wykazuje sie w poz. 51.
    Niezaleznie od tego calą wartośc netto zalicza sie kosztów w PKPIR.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2006-11-29 16:05:34
    Od: "Animi" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > n e t t o zakupionej kasy. W deklaracji kwote ta wykazuje sie w poz. 51.
    > Niezaleznie od tego calą wartośc netto zalicza sie kosztów w PKPIR.

    Serdecznie dziekuje za odpowiedz. Mam jeszcze jedno pytanie. Większość moich
    klientów to firmy kupujące na fakturę Vat. Przez kasę sprzedaz bedzie
    sporadyczna, czy w zwiazku z tym trzeba codziennie drukowac raporty, czy
    tylko jak byla sprzedaz? Nie chciałabym sobie utrudniać.
    Jak wygląda procedura zgłoszenia kasy do US?
    Pozdrawiam
    animi

  • 4. Data: 2006-11-30 00:08:41
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    na początek poczytaj np. to: http://www.vat.pl/kasy-fiskalne/index.php

    > Przez kasę sprzedaz bedzie sporadyczna, czy w zwiazku z tym trzeba
    > codziennie drukowac raporty, czy tylko jak byla sprzedaz?

    tylko gdy byla sprzedaz;
    niektóre kasy pozwalają drukować "0" raporty, inne krzyczą, że liczniki są
    "0".

    > Jak wygląda procedura zgłoszenia kasy do US?

    A to masz już opisane pod adresem podanym powyzej (dokładnie tu:
    http://www.vat.pl/pages/i/731.php)