  • 1. Data: 2002-06-12 20:37:39
    Temat: Zakup Auta uzywanego, ciezarowego bez homologacji
    Od: "Albert Litwiniuk" <a...@b...gnet.pl>

    Mam zamiar kupic na firme (jednoosobowa dzial.gosp.) auto od ktorego bede
    mogl odliczyc VAT (oczywiscie na podstawie f-ry VAT)
    Zainteresowany jestm Honda Civic, ale dopiero od tego roku auta te
    sprzedawane sa z tzw. homologacja "fabryczna", "ministerialna" itp..
    Natomiast wczesniej auta te ...eh sam nie wiem na czym to polegalo wtedy....
    Mam oferte zakupu takowej Hondy, ktora ktos kiedys kupil na firme na f-re
    VAT, odliczyl VAT i teraz tez moze mi odprzedac z f-ra VAT. Auto ma w
    Dowodzie rejestracyjnym "ciezarowe". Czy ja bede mogl odliczyc VAT?

    Pozdrawiam

    PS. bardzo wdzieczny bede rownie za linki WWW zwiazane z ta sprawa

  • 2. Data: 2002-06-13 21:06:55
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Albert Litwiniuk <a...@b...gnet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ae8bom$pqf$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    > VAT, odliczyl VAT i teraz tez moze mi odprzedac z f-ra VAT. Auto ma w
    > Dowodzie rejestracyjnym "ciezarowe". Czy ja bede mogl odliczyc VAT?

    Obecnie nie można odliczyć VATu od samochodów osobowych, przerobionych na
    ciężarowe.Chyba że mają homologację.
    Pismo Min. Finansów z 8 lutego 2001
    "Zgodnie z par.12 ust 3 rozp. Min Finansów z 22 grudnia 1999 z póź.
    zmianami, podatnikom nabywającym samochody inne niż osobowe, które nie
    posiadają homologacji producenta lub importera wymaganej dla tego rodzaju
    samochodów, nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego.... .W
    związku z powyższym przepis par.12 ust.3 a tym samym ust.6, nie dotyczy
    samochodów będących bezspornie np. samochodami ciężarowymi lub
    specjalistycznymi, które jako samochody nowe (wyprodukowane w kraju lub
    sprowadzone z zagranicy) posiadały homologację na taki właśnie pojazd."

    Ta opcja jest niestety już zamknięta. Sprzedawca samochodu musi fakturę
    wystawic i VAt zapłacić ale Ty nie możesz go odliczyć.

    pozdrawiam
    WS