  • 1. Data: 2009-06-05 16:35:34
    Temat: Zaksięgowanie import usług
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Zakupiłem czcionkę w USA, zakup, obciążenie karty, download, wydruk "receipta",
    wszystko w jednym dniu. Receipta mam w dolarach, obciążenie karty z złotówkach.

    Odnośnie PIT i KPiR to chciałem to "po prostu wpisać" - w kwocie obciążenia karty,
    ale czytam w art. 22.1 updof:

    "Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego
    ogłaszanego
    przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień
    poniesienia kosztu."

    i nie widzę nigdzie w pobliżu takie formułki jak w art. 14b.1.: "Podatnicy ustalają
    różnice kursowe na podstawie art. 24c".

    Z kolei czytając literalnie art. 24c to ma on zastosowanie także do kosztów - a skoro
    wszystko działo się
    w jednym dniu to nie ma sensu mnożyć zapisów w KPiR i wystarczy wpisać w kwocie
    obciążenia karty.
    Mam rację?

    Natomiast do VAT widzę że analogicznie jak w przypadku obrotu z faktur NP,
    zgodnie z art. 31a znaczenie ma tylko kwota w dolarach oraz kurs NBP z dnia
    poprzedzającego zakup
    - i kwota zapłacona faktycznie nie ma znaczenia.
    Innymi słowy na fakturze wewnętrznej znajdzie się wirtualna kwota - dobrze kombinuję?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek