  • 1. Data: 2008-11-04 10:41:37
    Temat: ZW do rejestrów?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    wystawiam czasami faktury na szkolenia (stawka ZW) i zawsze dawałem w
    programie opcję ,,bez rejestru'' i taka faktura w ogóle nie trafiała do
    rejestru Vat. A teraz znalazłem w programie przycisk ,,sprzedaż zwolniona''
    i taka faktura jednak trafia do rejestru Vat. Które z postępowań jest
    właściwe?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-11-04 10:48:48
    Temat: Re: ZW do rejestrów?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
> [...]
    > rejestru Vat. A teraz znalazłem w programie przycisk ,,sprzedaż zwolniona''
    > i taka faktura jednak trafia do rejestru Vat. Które z postępowań jest

    A czym w takim razie karmiłeś pole 20 w VAT-7 / VAT-7K ?

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-11-04 11:11:29
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 11:48
    (autor Piotrek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gep9pm$ji3$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > A czym w takim razie karmiłeś pole 20 w VAT-7 / VAT-7K ?

    Wygląda, że nie karmiłem... I co teraz? Sprawa dotyczy kilku lat wstecz.
    W sumie na obliczenia podatku to wpływu nie miało...

    A swoją drogą, po co opcja ,,Bez rejestru''?

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-11-04 12:07:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tristan wrote:
    > Wygląda, że nie karmiłem... I co teraz? Sprawa dotyczy kilku lat wstecz.

    Zgaduję, że trzeba skorygować za te kilka lat wstecz.

    > W sumie na obliczenia podatku to wpływu nie miało...

    A jak z odliczeniami, proporcjami, etc. ?

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-11-04 12:22:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 13:07
    wasz znak: <gepe0f$rj3$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Zgaduję, że trzeba skorygować za te kilka lat wstecz.

    Hm... Właśnie czy na pewno, skoro rachunkowo to nic nie zmienia?

    > A jak z odliczeniami, proporcjami, etc. ?

    Tzn? Akurat ZW jest za szkolenia, więc KUPu do ZW nie było, więc żadna
    struktura nie wchodzi w grę chyba.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-11-04 13:09:21
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Hm... Właśnie czy na pewno, skoro rachunkowo to nic nie zmienia?

    Wolisz, zeby ktoś inny skorygował za pare lat ? ;)

    > Tzn? Akurat ZW jest za szkolenia, więc KUPu do ZW nie było, więc żadna
    > struktura nie wchodzi w grę chyba.

    Nie miałeś żadnych "ovatowanych" KUP, związanych bezpośrednio lub pośrednio
    ze szkoleniami?
    Nie chce mi się wierzyć ;)

    Pozdr,
    m.w.

  • 7. Data: 2008-11-04 13:13:30
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    my way napisal:
    > Nie miałeś żadnych "ovatowanych" KUP, związanych bezpośrednio lub pośrednio
    > ze szkoleniami?
    > Nie chce mi się wierzyć ;)

    To sie podczepie. Szkolenie 'zw', natomiast dojazd do klienta
    na fakturze wystawiony osobno i owatowany na 22%. Tu juz chyba
    nie ma watpliwosci, co do kosztow zwiazanych z tym dojazdem?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2008-11-04 13:23:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 04 listopad 2008 14:09
    (autor my way
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gephfi$7bi$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Nie miałeś żadnych "ovatowanych" KUP, związanych bezpośrednio lub
    > pośrednio ze szkoleniami?
    > Nie chce mi się wierzyć ;)

    No nie. To było okazyjne szkolenie w 2008 roku i jeszcze miałem kilka w
    2006. Jechałem do klienta, robiłem wykład, wracałem. Benzyny nie rozliczam
    z lenistwa, zresztą ona w Wat i tak nie wchodzi.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-11-04 13:35:55
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    To sie podczepie. Szkolenie 'zw', natomiast dojazd do klienta
    na fakturze wystawiony osobno i owatowany na 22%. Tu juz chyba
    nie ma watpliwosci, co do kosztow zwiazanych z tym dojazdem?
    -----------------------------------

    Zastanawiam się, dlaczego dojazd fakturujesz ze stawką 22%? IMHO to element
    składowy usługi szkolenia i powinien być wykazany jako "zw".
    Ktoś przeciw?

    Pozdr,
    m.w.

  • 10. Data: 2008-11-04 13:42:54
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > No nie. To było okazyjne szkolenie w 2008 roku i jeszcze miałem kilka w
    > 2006. Jechałem do klienta, robiłem wykład, wracałem. Benzyny nie rozliczam
    > z lenistwa, zresztą ona w Wat i tak nie wchodzi.

    Pośrednich KUP też żadnych?

    Pozdr
    m.w.