-
1. Data: 2004-03-14 22:47:36
Temat: ZUS płatnik - problem z rejestracją potwierdzenia wysyłki
Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>
Witam
Do tej pory wysyłałem dokumenty do ZUS bezpośrednio z programu płatnika i
bezpośrednio w programie rejestrowałem potwierdzenia - PP miał bezpośredni
dostęp do Internetu i było OK.
Teraz komputer, na którym jest zainstalowany płatnik nie ma dostępu do
sieci.
Utworzony plik "*.szyfr" kazałem zapisać programowi w domyślnej lokalizacji,
przekopiowałem na dyskietkę i wysłałem z innego komputera do ZUS. Odebrałem
potwierdzenie i zapisałem na dyskietce. Podczas rejestracji potwierdzenia w
płatniku otrzymuję komunikat: "Różne skróty wiadomości w bazie danych i w
potwierdzeniu" i potwierdzenia nie daje się zarejestrować.
Może ktoś spotkał się z tym problemem i zna jego rozwiązanie ?
Ryszard.
-
2. Data: 2004-03-15 07:48:53
Temat: Re: ZUS płatnik - problem z rejestracją potwierdzenia wysyłki
Od: Bunio <a...@b...pl>
Dnia 2004-03-14 23:47, Użytkownik Ryszard G napisał:
> Witam
>
> Do tej pory wysyłałem dokumenty do ZUS bezpośrednio z programu płatnika i
> bezpośrednio w programie rejestrowałem potwierdzenia - PP miał bezpośredni
> dostęp do Internetu i było OK.
> Teraz komputer, na którym jest zainstalowany płatnik nie ma dostępu do
> sieci.
>
> Utworzony plik "*.szyfr" kazałem zapisać programowi w domyślnej lokalizacji,
> przekopiowałem na dyskietkę i wysłałem z innego komputera do ZUS. Odebrałem
> potwierdzenie i zapisałem na dyskietce. Podczas rejestracji potwierdzenia w
> płatniku otrzymuję komunikat: "Różne skróty wiadomości w bazie danych i w
> potwierdzeniu" i potwierdzenia nie daje się zarejestrować.
>
> Może ktoś spotkał się z tym problemem i zna jego rozwiązanie ?
Jaką masz wersję Płatnika ???
jeśli 5 to 6 + poprawka
jeśli masz 6 to sprawdz poprawność wpisanego identyfikatora
[Zestawy Wysłane]-> [Wybierz odpowiedni zestaw] -> [Narzędzia]->
[Wprowadź identyfikator potwierdzenia]
-
3. Data: 2004-03-15 18:10:48
Temat: Re: ZUS płatnik - problem z rejestracją potwierdzenia wysyłki
Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>
Użytkownik "Bunio" <a...@b...pl> napisał w wiadomości
news:c33n56$ef9$1@news.onet.pl...
> Dnia 2004-03-14 23:47, Użytkownik Ryszard G napisał:
> > Witam
> >
> > Do tej pory wysyłałem dokumenty do ZUS bezpośrednio z programu płatnika
i
> > bezpośrednio w programie rejestrowałem potwierdzenia - PP miał
bezpośredni
> > dostęp do Internetu i było OK.
> > Teraz komputer, na którym jest zainstalowany płatnik nie ma dostępu do
> > sieci.
> >
> > Utworzony plik "*.szyfr" kazałem zapisać programowi w domyślnej
lokalizacji,
> > przekopiowałem na dyskietkę i wysłałem z innego komputera do ZUS.
Odebrałem
> > potwierdzenie i zapisałem na dyskietce. Podczas rejestracji
potwierdzenia w
> > płatniku otrzymuję komunikat: "Różne skróty wiadomości w bazie danych i
w
> > potwierdzeniu" i potwierdzenia nie daje się zarejestrować.
> >
> > Może ktoś spotkał się z tym problemem i zna jego rozwiązanie ?
>
> Jaką masz wersję Płatnika ???
> jeśli 5 to 6 + poprawka
> jeśli masz 6 to sprawdz poprawność wpisanego identyfikatora
Dzięki za zainteresowanie :)
Mam płatnika 6 z poprawką.
Dokumenty elektronicznie przesyłam od początku istnienia przekazu w kilku
firmach i przez www wysłałem ich kilkaset. Taki numer jak ten zdarzył się
dopiero teraz.
Jestem pewien na 100%, że wszystkie czynności wykonałem prawidłowo a
identyfikator jest wprowadzony prawidłowo ( copy / notatnik / paste ).
W notatniku plik potwierdzenia wygląda jak najbardziej prawidłowo - firma,
data, czas, rozmiar KEDU są OK. "Status przetwarzania: Plik przyjęty do
ZUS"
Jedno co się niby nie zgadza, to owy "Skrót KEDU"
Konferowałem z telefoniczną pomocą dla płatnika i po kilkudziesięciu
minutach konkluzja była "pewnie mamy do czynienia z kolejnym błędem w
programie" a ja chcę mieć porządek w programie i papierach.
Zobaczę jeszcze ( ale to jak będę w tamtej firmie ) jak w bazie accesa
wygląda ten skrót pliku i czy jest on niezgodny ze skrótem w potwierdzeniu
tak jak twierdzi PP.
Przeanalizowałem wiele możliwych miejsc, w których mogło dojść do błędu.
Pozostało mi tylko podejrzenie, by sprawdzić czy przypadkiem "skrót kedu"
nie zawiera jakiejś informacji o pierwotnej lokacji utworzonego pliku
"*.szyfr" bo przecież przy wysyłaniu jest ona całkiem inna, ale marnie to
widzę :(.
Może ktoś z Was wysyła dokumenty przez www z innego komputera i postępuje
tak jak ja i ma "pozytywne wyniki" ? Liczę na odzew :)
pozdrawiam
Ryszard