  • 1. Data: 2008-01-10 18:48:43
    Temat: ZUS i nieplacenie rentowego...
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Witam,

    Zalozmy, ze prowadzac DG sie wkurzylem - ogolnie nie chce placic na ZUS
    kupy kasy pod postacia rentowego.

    Zalozmy, ze placilem do tej pory 3 czesci, rentowe, zdrowotne, fus - i
    od pewnego miesiaca przestaje* placic te 550 rentowego (bo mniej wiuecej
    tyle jest dla prowadzacych DG). Dalej place zdrowotne, fus, i 5 groszy
    na rentowe.

    W deklaracjach wpisuje 5 groszy.

    Co i jak sie zaczyna dziac? Jakie taka sprawa mialaby konsekwencje?
    Kiedy ZUS sie zorientuje? Jaka kara grozi za takie "obejscie"?

    Pozdr
    WM

  • 2. Data: 2008-01-10 19:32:53
    Temat: Re: ZUS i nieplacenie rentowego...
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Malina" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co i jak sie zaczyna dziac? Jakie taka sprawa mialaby konsekwencje? Kiedy
    > ZUS sie zorientuje? Jaka kara grozi za takie "obejscie"?

    ZUS ma 10 lat na zorientowanie sie i doliczenie odpowiednich odsetek, a
    potem komornik....

  • 3. Data: 2008-01-10 19:35:15
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 19:48:43 Wojtek Malina <w...@g...pl>
    napisał(a):

    > Co i jak sie zaczyna dziac? Jakie taka sprawa mialaby konsekwencje?
    > Kiedy ZUS sie zorientuje? Jaka kara grozi za takie "obejscie"?

    Możliwa kara to odsetki za 10 lat + opłata dodatkowa do 100% zaległości.

    pozdr,
    tommyz

  • 4. Data: 2008-01-10 20:05:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wojtek Malina pisze:
> [...]
    > od pewnego miesiaca przestaje* placic te 550 rentowego (bo mniej wiuecej
    > tyle jest dla prowadzacych DG). Dalej place zdrowotne, fus, i 5 groszy

    Że co? Ty masz w ogole mgliste pojęcie ile i na co płacisz?

    Nie ma takiej składki FUS. Fus to jest Fundusz Ubezpieczeń Społecznych,
    - taka instytucja, fundusz celowy zajmujący sie wypłatą rent i emerytur.
    Są składki na ub. społeczne, zdrowotne i fundusz pracy ( i dla bardziej
    rozwojowych FGŚP)

    Kwoty też coś ci się mieszają.
    Ub.rentowe to aktualnie 162,21zł a za chwilę będzie to poniżej 100zł
    (97,32 za styczeń-luty 2008), żadne 550.

    > W deklaracjach wpisuje 5 groszy.
    >
    > Co i jak sie zaczyna dziac? Jakie taka sprawa mialaby konsekwencje?
    > Kiedy ZUS sie zorientuje? Jaka kara grozi za takie "obejscie"?

    Zorientuje się w najlepszym razie za parę miesięcy (bywa szybciej, że
    nie zapłaciła zdrowotnego zorientowali się kiedyś po 4 tygodniach), w
    najgorszym za 9 lat i 11 miesięcy, zapuka do ciebie komornik przerywając
    bieg przedawnienia i zażąda zapłaty zaległych składek oraz odsetek za
    cały ten okres. A to są odsetki słusznej wielkości np. obecnie 13%
    (porównaj z oprocentowaniem lokat).

    Sam oceń ryzyko.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-01-10 22:42:48
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik TMK napisał:

    > ZUS ma 10 lat na zorientowanie sie i doliczenie odpowiednich odsetek

    a ile takie odsetki?

  • 6. Data: 2008-01-10 22:43:22
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik t...@o...pl napisał:

    > Możliwa kara to odsetki za 10 lat + opłata dodatkowa do 100% zaległości.

    a ta oplata dodatkowa to ma jakies umocowanie prawne? i kto i na jakiej
    podstwie decyduje czy 10% czy 100%

  • 7. Data: 2008-01-10 22:46:08
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Nie ma takiej składki FUS.

    pomylilem skróty.

    > Kwoty też coś ci się mieszają.
    > Ub.rentowe to aktualnie 162,21zł a za chwilę będzie to poniżej 100zł
    > (97,32 za styczeń-luty 2008), żadne 550.

    rentowe i emerytalne lecvi na jedno konto i w sumie jest ok. 500,
    zdrowotne ok. niecale 200, fyspysfus jakies 40.

    > Zorientuje się w najlepszym razie za parę miesięcy (bywa szybciej, że
    > nie zapłaciła zdrowotnego zorientowali się kiedyś po 4 tygodniach),

    No i przxysla pisemko, na ktore im mozna odpisac ze costam ;)

> [...]
    > bieg przedawnienia i zażąda zapłaty zaległych składek oraz odsetek za
    > cały ten okres. A to są odsetki słusznej wielkości np. obecnie 13%

    Wlasnie to robie.

    Lokata jest bez sensu. Raczej jak juz myslalbym o inwestycji ze stopa
    zwrotu 50-100%.

  • 8. Data: 2008-01-11 01:26:52
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <fm5pa9$oi3$1@inews.gazeta.pl>
    Wojtek Malina <w...@g...pl> m.in. napisał(a)::

    > Witam,
    >
    > Zalozmy, ze prowadzac DG sie wkurzylem - ogolnie nie chce placic na ZUS
    > kupy kasy pod postacia rentowego.

    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=35

    Masz na myśli zapewne "Ubezpieczenie społeczne" za grudzień 547,77.
    Jeśli ie zapłacisz ZUS sie upomni o swoje i to dość szybko, ale jest
    rozwiązanie, przepisujesz działalność gospodarczą na zonę, która jest
    gdzieś zatrudniona na etat. Następnie y jako bezrobotny nie płacisz ZUS, a
    jedynie wpłacasz sobie jakieś 400 zł na III filar, z którego będziesz miał
    3 razy więcej kasy niż z ZUS docelowo. Pozostaje jeszcze jakieś
    ubezpieczenie zdrowotne prywatne i wyjdziesz na tym lepiej niż na ZUS +
    państwowe zdrowotne.

    Tylko pomyśl, mnie tez wqrwia ZUS, ale z czegoś moja matka musi mieć
    emeryturę płaconą, twoja pewnie też.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 9. Data: 2008-01-11 08:06:29
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Tomasz Motyliński napisał:

    > Tylko pomyśl, mnie tez wqrwia ZUS, ale z czegoś moja matka musi mieć
    > emeryturę płaconą, twoja pewnie też.

    No wlasnie. Tylko, ze ja bym wolal matce dac te 500 dodatkowo do reki,
    niz wpuszczac w ZUS. :/

  • 10. Data: 2008-01-11 08:31:37
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <fm7822$m4b$1@inews.gazeta.pl>
    Wojtek Malina <w...@g...pl> m.in. napisał(a)::

    > No wlasnie. Tylko, ze ja bym wolal matce dac te 500 dodatkowo do reki,
    > niz wpuszczac w ZUS. :/

    Ja daje i to więcej, bo jej emerytura na leki by nie wystarczyła i mam to
    szczęście, że mam z czego. Problem w tym kraju polega na tym, że z byt dużo
    ludzi poszło na wcześniejsze emerytury i nieuzasadnione renty. mamy
    najbardziej chyba w europie chore społeczeństwo, ale to już temat nie na tą
    grupę.