  • 1. Data: 2003-05-14 12:33:25
    Temat: Wyposazenie.
    Od: "Jerry" <j...@g...pl>

    Witam.
    W jaki sposob wycenic urzadzenie, ktore jest na ew. wyposazenia
    (przezkraczalo 1500 w zakupie),
    a ktore chce teraz sprzedac, a wpisalem je w inne koszty jednorazowo.
    Jak zaksiegowac ta sprzedaz?

    Pozdrawiam
    Jerry

  • 2. Data: 2003-05-14 13:16:19
    Temat: Re: Wyposazenie.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jerry napisał:
    > Witam.
    > W jaki sposob wycenic urzadzenie, ktore jest na ew. wyposazenia
    > (przezkraczalo 1500 w zakupie),

    A w jakim celu chcesz je wyceniać? Sa warte tyle ile ktoś chce za nie
    zapłacic.

    > a ktore chce teraz sprzedac, a wpisalem je w inne koszty jednorazowo.
    > Jak zaksiegowac ta sprzedaz?

    W rubryce "przychody ze sprzedaży" wpisujesz kwote za jaka to sprzedałes
    i finito.
    Niczy sie to nie rózni od sprzedazy towarów czy usług.
    Kosztów żadnych nie masz, bo raz juz je miałeś.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-05-14 14:01:25
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jerry" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > W jaki sposob wycenic urzadzenie, ktore jest na ew. wyposazenia
    > (przezkraczalo 1500 w zakupie),
    > a ktore chce teraz sprzedac, a wpisalem je w inne koszty jednorazowo.

    Odp : Nie ma algorytmu "wyceny urządzeń używanych" . Przy ŚT też wartość
    księgowa z reguły jest różna od wartości rynkowej. Przyjmujesz wartość
    rynkową urządzenia tj. kwotę, którą nabywca chce Ci dać za to urządzenie.

    > Jak zaksiegowac ta sprzedaz?

    Odp :
    1) Kwota uzyskana ze sprzedaży urządzenia jest Twoim przychodem. Księgujesz
    przychód z f-ry, którą wystawiłeś nabywcy.
    2) W ewidencji wyposażenia "zdejmujesz" urządzenie podając "sprzedaż dnia
    ..., f-ra nr... , poz. ks. przychodu nr ..."
    3) Jeśli jesteś płatnikiem VAT - dochodzi kwota VAT-u należnego
    > Pozdrawiam
    AR

  • 4. Data: 2003-05-14 19:24:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Jerry napisał:
    [...]
    >+ W rubryce "przychody ze sprzedaży" wpisujesz kwote za jaka to
    >+ sprzedałes i finito.
    >+ Niczy sie to nie rózni od sprzedazy towarów czy usług.

    Przyznam że sam kiedyś tak element zdjęty z ŚT sprzedałem
    i wydawało mi się OK.
    Ale pamiętam że ktoś pisał na grupie iż powinien to być "inny
    przychód" - możesz to skomentować ?
    Ja założyłem że skoro kwota nieduża a uszczuplenia nie będzie
    to jeśli źle wpisałem najwyżej sobie ew. kontrola pomarudzi :],
    ale też jestem ciekaw jak ma być :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-05-15 06:23:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Przyznam że sam kiedyś tak element zdjęty z ŚT sprzedałem
    > i wydawało mi się OK.
    > Ale pamiętam że ktoś pisał na grupie iż powinien to być "inny
    > przychód" - możesz to skomentować ?

    Nie uważam żeby było to "inny przychód".
    Inny przychód to odsetki, uzyskane odszkodowania, itp, itd.
    Sprzedaz nigdy nie będzie "innym przychodem". W końcu w momencie
    sprzedaży ŚT staje sie dla Ciebie i nabywcy towarem.

    > Ja założyłem że skoro kwota nieduża a uszczuplenia nie będzie
    > to jeśli źle wpisałem najwyżej sobie ew. kontrola pomarudzi :],
    > ale też jestem ciekaw jak ma być :)
    Ja poprosze jakis argument za tezą że sprzedaz ŚT to nie jest przychód
    ze sprzedaży.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-05-15 06:48:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Nie uważam żeby było to "inny przychód".

    OK, thx.

    >+ Inny przychód to odsetki, uzyskane odszkodowania, itp, itd.

    To zdecydowanie :)

    >+ Sprzedaz nigdy nie będzie "innym przychodem". W końcu w momencie
    >+ sprzedaży ŚT staje sie dla Ciebie i nabywcy towarem.

    Z p. widzenia np. VAT - tak, przetrawiłem :)
    Z p. widzenia ewidencji... no właśnie, toto nie figuruje jako
    "towar handlowy" i sądzę iż to właśnie był powód uwagi.
    W końcu przenosząc towar do ŚT/wyposażenia należy toto przeksięgować,
    prawda ? No a "przenosząc" z ŚT do "towarów"... nie bardzo :)
    [...]
    >+ Ja poprosze jakis argument za tezą że sprzedaz ŚT to nie jest przychód
    >+ ze sprzedaży.

    Tylko j.w. :)

    pozdrowienia, Gotfryd