  • 1. Data: 2004-12-27 09:06:31
    Temat: Wynajem mieszkania - jaki PIT kiedy
    Od: "Bgd" <b...@W...gazeta.pl>

    Od stycznia bede wynajmowal mieszkanie. Prosze o skorygowanie sposobu
    rozliczania i odpowiedz na dwa pytania:

    1. Kazdego miesiaca do 20-go skladam PIT-5 (w tym pierwszy raz przed
    otrzymaniem pieniedzy). Moge go wyslac poczta? Do kiedy mam odprowadzic
    zaliczke?
    2. W rocznym rozliczeniu do 30 kwietnia skladam PIT-28.

    Czy tak?

    Dzieki z gory za pomoc.

  • 2. Data: 2004-12-27 14:09:41
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - jaki PIT kiedy
    Od: "robkor" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik "Bgd" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 1. Kazdego miesiaca do 20-go skladam PIT-5 (w tym pierwszy raz przed
    > otrzymaniem pieniedzy). Moge go wyslac poczta? Do kiedy mam odprowadzic

    A może ryczałt 8.5 % ? nie będzie korzystniej ??
    Pozdrawiam
    robkor

  • 3. Data: 2004-12-27 17:55:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Dec 2004, Bgd wrote:
    [...]
    >+ 1. Kazdego miesiaca do 20-go skladam PIT-5 (w tym pierwszy raz przed
    >+ otrzymaniem pieniedzy).

    Moment.
    Do PIT-5 na wynajmie AFAIK stosuje się "normalne" zasady, czyli
    składanie *po przekroczeniu* "kwoty podatku" (i tu były wątpliwości)
    A. wykazanego
    B. do zapłacenia

    W żadnym wypadku kiedy PODSTAWA wynosi 0 zł !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)