  • 1. Data: 2005-05-31 20:48:21
    Temat: Wykup aportu
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    jak wygląda sprawa z podatkowego punktu widzenia w poniższej sytuacji:

    spółka z o.o. powstała w maju 2002 r., w aporcie wniosłam 1/2 nieruchomości
    (działka + budynek). Obecnie razem z prezesem stwierdziłam, że nie jest nam
    na rękę, by firma była właścicielem tej połówki - zacny pan prezes (czyli
    mój TZ) postanowił tę połówkę wykupić.
    Wydaje mi się, że gdy firma sprzeda ten ŚT, to będzie musiała zapłacić VAT i
    podatek dochodowy.
    Czy tak jest faktycznie?
    A co by było, gdybym to ja zażądała zwrotu aportu i uzupełniła go
    równowartością w pieniądzu - czy firma by na tym lepiej wyszła?

    Z góry dziękuję za podpowiedzi
    AM