  • 1. Data: 2002-02-27 23:09:47
    Temat: Wydatki spółdzielni mieszkaniowej - odliczenia
    Od: "DaViD" <m...@i...pl.nospam>

    Od podatku można sobie odpisac opłaty na remonty, ale to tylko takie,
    które przewiduje rozporządzenie ministra finansow z 1996 roku. Do 2000 roku
    nie odpisywało się opłat wnoszonych do spółdzielni mieszkaniowych na remont
    zasobów mieszkaniowych, ale po wyroku NSA stało się to możliwe.
    W takim razie, jeśli jako obywatel mogę odpisać / odliczyć sobie od
    podatku tyko to, co wymienione w rozporządzeniu. Dlaczego te same pieniądze,
    które płacę i odliczam, Spółdzielnia Mieszkaniowa może wydawać np. na
    chodniki? Jeśli miałbym dom wolnostojący, to nie mogę sobie tego odliczyć,
    bo nie jest to wymienione w rozporzadzeniu. Chodzi o to, czy zgodne z prawem
    jest takie postępowanie spółdzielni? (zaznaczam, że w statusie spółdzielni
    nie ma nic na ten temat)

    --
    Pozdrawiam,
    DaViD