  • 1. Data: 2006-02-19 11:51:11
    Temat: Wspólny PIT - kilka pytan
    Od: "sliver" <magdalencka@@tlen.pl>

    Witam,

    Mam kilka pytan co do rozliczenia za roka 2005.

    1. Chciałbym rozliczyc sie razem z zona. Mamy dwa rózne meldunki w dwóch
    róznych województwach. Czy jezeli wspólnego PITA złozymy w miejcu
    zameldowania żony to czy ja o tym musze jakos informowac swój US?

    2. Niedługo sie przeprowadzamy i zameldujemy sie razem. Bedzie to rózny
    meldunek od poprzednich. Czy mozemy sie rozliczyc w tym nowym miejscu czyli
    w całkiem innym US?

    2. Otrzymałem PIT-8C o przychodach z innch zródeł oraz o niektórych
    dochodach z kapitałów pienieżnych. Na picie tym widnieje strata. Czy w
    takim przypadku, jezeli jest strata, mam dołączać całego do zeznania PIT 38
    ?

    Z góry dziekuje za pomoc.

    Irek

  • 2. Data: 2006-02-19 17:42:34
    Temat: Re: Wspólny PIT - kilka pytan
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sliver wrote:
> [...]
    > róznych województwach. Czy jezeli wspólnego PITA złozymy w miejcu
    > zameldowania żony to czy ja o tym musze jakos informowac swój US?

    Nie musisz.
    Ale ZUS ma burdel i moze sie ciebie zapytac gdzie jest twoj pit i
    postraszyc co oni to ci nie zrobia za to ze pita nie zlozyles w terminie.
    W praktyce wyslij im nawet zwykly list, ze rozliczasz sie razem z zona i
    pit zostal wyslany tam i tam.

    > 2. Niedługo sie przeprowadzamy i zameldujemy sie razem. Bedzie to rózny
    > meldunek od poprzednich. Czy mozemy sie rozliczyc w tym nowym miejscu czyli
    > w całkiem innym US?

    Z tego co rozliczasz sie w tym US gdzie mieszkales na dzien 31 grudnia.
    Chyba nawet jest to napisane na samym pit.

> [...]
    > takim przypadku, jezeli jest strata, mam dołączać całego do zeznania PIT 38

    Nie wiem.

  • 3. Data: 2006-02-19 21:21:00
    Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl>

    Użytkownik "sliver" <magdalencka@@tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > róznych województwach. Czy jezeli wspólnego PITA złozymy w miejcu
    > zameldowania żony to czy ja o tym musze jakos informowac swój US?
    Nie potrzeba, w razie gdyby Twój urząd miał jakieś wątpliwości
    to należy mu przesłać pisemko, że rozliczenie złożyłeś rozliczenie
    wspólnie z żoną, dnia tego i tego i w danym urzędzie skarbowym

    > 2. Niedługo sie przeprowadzamy i zameldujemy sie razem. Bedzie to różny
    > meldunek od poprzednich. Czy możemy się rozliczyć w tym nowym miejscu
    czyli
    > w całkiem innym US?
    Tak

> [...]
    > dochodach z kapitałów pienieżnych. Na picie tym widnieje strata. Czy w
    > takim przypadku, jezeli jest strata, mam dołączać całego do zeznania PIT

    Tak, trzeba wypełnić PIT-38

    --
    Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
    www.handbike.pl