  • 1. Data: 2004-02-12 01:55:45
    Temat: Wpłata własna
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    czy wpłata własna wpłacana przy rozpoczęciu działalności jest przychodem,
    który ujmuje się w CIT 2?

    I drugie pytanko :)
    Jeśli rok obrachunkowy rozpoczął się w lutym ubiegłego roku, to czy można go
    zakończyć z dniem 31 grudnia i od 1 stycznia rozpocząć nowy, czy też należy
    go zakończyć dopiero w lutym?

    Z góry dzięki za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2004-02-12 06:46:08
    Temat: Re: Wp3ata w3asna (was: Wpłata własna)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 12 Feb 2004 02:55:45 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, AM napisał(a):

    > Witam,
    > czy wpłata własna wpłacana przy rozpoczęciu działalności jest przychodem,
    > który ujmuje się w CIT 2?

    Co za "wpłata własna" - czego dotyczy - wróżki ostatnio pojechały na narty.

> [...]
    > zakończyć z dniem 31 grudnia i od 1 stycznia rozpocząć nowy, czy też należy

    Można zakończyć 31 grudnia ubiegłego roku, ale można też 31 grudnia
    bieżącego roku.
    Co do lutego - a co masz wpisane w umowie spólki : jaki rok obrachunkowy ?

    Jeżeli tak proste pytania sprawiają Ci trudność - to celem uniknięcia w
    przyszłości poważniejszych kłopotów z US, UKS itp. radzę zatrudnić
    fachowca*, zlecić prowadzenie ksiąg do odpowiedniego biura*.

    * niepotrzebne skreślić.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2004-02-12 08:11:38
    Temat: Re: Wpłata własna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, AM wrote:

    >+ Witam,
    >+ czy wpłata własna wpłacana przy rozpoczęciu działalności jest przychodem,
    >+ który ujmuje się w CIT 2?

    Zastrzegam z góry: jakby co nie bić, specjalistą od PK to ja nie
    jestem. Ale nie może mieć znaczenia co to za DG ??
    OF-SC/spółka handlowa ?

> [...]
    >+ zakończyć z dniem 31 grudnia i od 1 stycznia rozpocząć nowy, czy też należy

    Z zastrzeżeniem j.w. wydaje mi się że kiedyś potknąłem się o przepis
    że zaczęty rok "dołącza się" do pełnego roku następnego.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-02-12 09:14:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Zastrzegam z góry: jakby co nie bić, specjalistą od PK to ja nie
    > jestem. Ale nie może mieć znaczenia co to za DG ??
    > OF-SC/spółka handlowa ?

    CIT to albo z o.o albo SA (albo komandytowo-akcyjna jeszcze, o ile sie
    nie mylę ;-) .

    > Z zastrzeżeniem j.w. wydaje mi się że kiedyś potknąłem się o przepis
    > że zaczęty rok "dołącza się" do pełnego roku następnego.

    Ale tylko gdy działalnośc rozpoczęto w drugim półroczu roku
    kalendarzowego. Innymi słowy - pierwszy rok nie może trwać dłużej niż 18
    miesięcy.

    Gdy działalnośc rozpoczeto w lutym 2003 to rok trzeba zamknąć 31 grudnia
    2003, chyba że umowa spółki ustanawia rok obrachunkowy inny niz
    kalendarzowy. Wtedy wg. umowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-12 10:18:27
    Temat: Re: Wp3ata w3asna (was: Wp3ata w3asna)
    Od: "AM" <p...@p...fm>

> [...]
    > przyszłości poważniejszych kłopotów z US, UKS itp. radzę zatrudnić
    > fachowca*, zlecić prowadzenie ksiąg do odpowiedniego biura*.

    Sorki, że pytam jako laik :( Czy mam rozumieć, że osoba nie zajmująca się
    księgowością zawodowo, nie może zadać pytania, jeśli ją coś ciekawi? Nie
    wiedziałam, że to grupa tylko dla fachowców...

    Pozdrawiam
    AM

  • 6. Data: 2004-02-12 11:24:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, AM wrote:
    [...]
    >+ Sorki, że pytam jako laik :( Czy mam rozumieć, że osoba nie zajmująca się
    >+ księgowością zawodowo, nie może zadać pytania, jeśli ją coś ciekawi? Nie
    >+ wiedziałam, że to grupa tylko dla fachowców...

    Nie przesadzaj. Było zaznaczyć że chcesz sprawdzić księgowego
    firmy szwagra to by nie krzyczeli ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-12 11:32:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    [...]
    >+ CIT to albo z o.o albo SA (albo komandytowo-akcyjna jeszcze, o ile sie
    >+ nie mylę ;-) .

    Hyk... OK :), thx.
    Pmyliłem CIT z PK, my fault :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-02-12 13:08:31
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    tezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > [...]
    Nie

    > Nie przesadzaj. Było zaznaczyć że chcesz sprawdzić księgowego

    oki :) następnym razem, jak mi coś wpadnie do głowy, to pytanie będę
    rozpoczynała od słów: "nie jestem księgową, ale ciekawi mnie, czy..."
    Mam nadzieję, że ocali mnie to przed linczem :)

    Pozdrawiam
    AM