  • 1. Data: 2011-11-15 21:01:38
    Temat: WNT a zwonienie podmiotowe z VAT
    Od: Agrypa <a...@i...info>

    Witam,
    Czu dla zakładającego firmę jednoosobową, której towarami handlowymi będą
    tylko kosmetyki z kraju Unii Eu. jest alternatywa do tego, aby być
    czynnym płatnikiem VAT w Polsce czy też nie?

    Odkryłem niedawno, że można złożyć wniosek o Unijny NIP bez konieczności
    zostania czynnym płatnikiem VAT w kraju.

    Nie jestem biegły w temacie dlatego proszę o wyjaśnienia w tej kwestii.
    Jakie konsekwencje księgowe i odliczeniowe poniesie przedsiębiorca jeśli
    pójdzie tą drogą?

    Dzieki
    Agryppa

  • 2. Data: 2011-11-15 21:29:20
    Temat: Re: WNT a zwonienie podmiotowe z VAT
    Od: Agrypa <a...@i...info>

    Wciąż mam wątpliwość:
    Czy rozpoczynający działalność gospodarczą może wybrać zwolnienie z VAT
    jeśli jego towarami handlowymi będą zamówione u Unijnego Kontrahenta
    produkty.

    art 113 ust. 13 ustawy wymienia ograniczenia, a w nich wypisane jest WNT.
    Czy dobrze rozumiem, że jeśli chcę sprowadzać do Polski towary z kraju
    unijnego to MUSZĘ zostać vatowcem czynnym w Polsce od pierwszej
    transakcji sprzedaży?

    Dzięki
    Agryppa

  • 3. Data: 2011-11-15 21:37:36
    Od: Agrypa <a...@i...info>

    Witam,
    Inymi słowy mam problem jakie pole zaznaczyć na VAT-R:

    1. podatnik rozpoczynający działalność gospodarczą nie ma prawa do
    zwolnienia, o którym mowa w art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy

    2. podatnik rezygnuje (zrezygnował) ze zwolnienia, o którym mowa w art.
    113 ust. 1 lub 9 ustawy

    Nie do końca rozumiem jakie będą konsekwencje księgowe wyboru jednego lub
    drugiego, oraz czy jedna metoda jest bardziej opłacalna nad drugą.

    Agryppa