  • 1. Data: 2002-10-25 09:22:32
    Temat: VAT w przypadku usług świadczonych dla podmiotów zagranicznych
    Od: "Jerzy Matlak" <j...@a...pl>

    Witam,

    Mój problem dotyczy stawki VAT, jaką należy stosować w przypadku wykonywania
    witryn internetowych i aplikacji internetowych dla podmiotów zagranicznych.

    Jaką stawkę VAT należy stosować w przypadku takich usług?

    Zgodnie z rozporządzeniem Min. Fin. w sprawie VAT jako eksport usług można
    uznać usługę reklamową (jeśli będzie wykorzystywana poza granicami RP) i
    wtedy VAT jest 0%. Czy wykonanie witryny www o charakterze reklamowym można
    uznać za usługę reklamową?

    Czy urząd skarbowy może zakwestionować 0% VAT jeśli jedyną dokumentacją
    wykonania usługi jest faktura (nie podpisana przez odbiorcę - bo wystawiona
    dla podmiotu zagranicznego) i otrzymana wpłata na rachunek bankowy. Nie ma
    pisemnej umowy, z której jasno wynikałoby, że świadczona usługa jest uważana
    za eksport usług.

    Pozdrawiam
    Jerzy

  • 2. Data: 2002-10-25 13:56:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy urząd skarbowy może zakwestionować 0% VAT jeśli jedyną dokumentacją
    > wykonania usługi jest faktura (nie podpisana przez odbiorcę - bo
    wystawiona
    > dla podmiotu zagranicznego)

    AFAIR to owo nieszczęsne rozporządzenie nie zwalnia od obowiązku uzyskania
    podpisu tylko dlatego, że odbiorca jest podmiotem zagranicznym - cała usługa
    musi kwalifikować się jako eksport a to nie zawsze jest takie jednoznaczne.

    Pix

  • 3. Data: 2002-10-25 22:30:48
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Mój problem dotyczy stawki VAT, jaką należy stosować w przypadku wykonywania
    > witryn internetowych i aplikacji internetowych dla podmiotów zagranicznych.

    najwygodniej sprzedac licencje na kod, wtedy jest to
    eksport uslug, st. vat 0%, poszukaj w archiwum

    --
    bromden