  • 1. Data: 2003-05-29 10:14:41
    Temat: VAT w UE?
    Od: sc67 <s...@s...corp.pl>

    np:
    Firma niemiecka (16%VAT) zakupuje towar u dostawcy ze Szwecji (25%VAT)
    Jaka stawka bedzie na fakturze i ile odlicza firma niemiecka?

    Czy po przystšpieniu do Unii wszystkie przetargi u nie-Vatowcow
    (np budzet) bedš wygryway firmy z Luxemburga (15%VAT) - a wiec wartosc
    brutto bedzie u nich o 7% nizsza od polskich dostawcow?

    ALe bedzie rewolucja w programach ksiegowych....
    Juz zacieram rece :))))

    Pozdrowienia Slawek

  • 2. Data: 2003-05-29 10:37:22
    Temat: Re: VAT w UE?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "sc67" <s...@s...corp.pl> napisał w wiadomości
    .
    > np:
    > Firma niemiecka (16%VAT) zakupuje towar u dostawcy ze Szwecji
    (25%VAT)
    > Jaka stawka bedzie na fakturze

    0%

    i ile odlicza firma niemiecka?

    16%

    > Czy po przystšpieniu do Unii wszystkie przetargi u nie-Vatowcow
    > (np budzet) bedš wygryway firmy z Luxemburga (15%VAT) - a wiec
    wartosc
    > brutto bedzie u nich o 7% nizsza od polskich dostawcow?

    Porównaj w cenach netto.
    Ogólnie VAT będzie albo odliczalny, albo
    z kraju gdzie usługa będzie wykonywana.

    > ALe bedzie rewolucja w programach ksiegowych....
    > Juz zacieram rece :))))

    Wystarczająco dużo "zacierania" jest i bez UE

  • 3. Data: 2003-05-29 11:01:58
    Od: sc67 <s...@s...corp.pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in news:bb4nu5$72$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Użytkownik "sc67" <s...@s...corp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Na podstawie faktury czy innego dokumentu (SADow nie bedzie?)?

    > wartosc
    >
    > Porównaj w cenach netto.
    > Ogólnie VAT będzie albo odliczalny, albo
    > z kraju gdzie usługa będzie wykonywana.
    Czyli firma z Lux wystawia faktre + 0Vat,
    a odbiorca sam sobie nalicza 22% podatku?

  • 4. Data: 2003-05-29 11:23:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Na podstawie faktury czy innego dokumentu (SADow nie bedzie?)?

    W UE teraz nie ma. Wystarcza faktura i dokument przewozowy,
    ale nie wiem czy ta formuła się sprawdzi i u nas.
    My jesteśmy znacznie bardziej "przedsiębiorczy" :-)))

    > Czyli firma z Lux wystawia faktre + 0Vat,
    > a odbiorca sam sobie nalicza 22% podatku?

    Nie wiem dokładnie :-(

  • 5. Data: 2003-05-29 11:33:24
    Od: sc67 <s...@s...corp.pl>

    Dzieki

    Jeszcze tylko maly problem:

    Ide do sklepu (po przystapieniu) - mowie ze jestem z Niemiec i prosze o
    wystawienie
    Fry +0Vat , bo telewizor jedzie do niemiec i podaje niemiecki adres firmy.
    Place netto.
    I spokojnie ide do domu cieszac sie z nowego zakupu tanszego o VAT?
    Przeciez nikt nie bedzie wiedział ze telewizor stoi u mnie, a nie w
    niemczech

  • 6. Data: 2003-05-29 20:07:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    prosze o
    > wystawienie
    > Fry +0Vat , bo telewizor jedzie do niemiec i podaje niemiecki adres

    Gotówką nie będzie netto.

    > I spokojnie ide do domu cieszac sie z nowego zakupu tanszego o VAT?
    > Przeciez nikt nie bedzie wiedział ze telewizor stoi u mnie, a nie w
    > niemczech

    Obrót towarowy na pewno spełniac musi jakieś dodatkowe
    warunki. Np wiem, że firmy wysyłające towar ze sklepów
    internetowych w ramach UE moga wystawić netto i pobrać netto,
    tylko wtedy gdy wyślą na adres zagraniczny
    (ale tylko w ramach UE, bo już np do RP muszą naliczyć VAT)

    Co do transakcji Firma-Firma w ramach UE zawsze była CMR
    (dokument przewozowy) i może tak być, że ujęcie kwoty netto
    na fakturze uwarunkowane jest posiadaniem jakiejś
    kopii zwrotnej. Poza tym wydaje mi się, że u nich jest
    trochę lepiej z ekzekwowaniem prawa i raczej
    nie decydują się na tego typu przekręty.

  • 7. Data: 2003-05-29 22:27:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Firma niemiecka (16%VAT) zakupuje towar u dostawcy ze
    > Szwecji (25%VAT)
    > Jaka stawka bedzie na fakturze i ile odlicza firma

    Z tego co wiem, a wiem niewiele, bo jesteśmy karmieni Europropagandą, a
    konkretów ze świecą szukać - z tego co wiem, Szwedzi wystawiają fakturę ze
    stawką 0%, a odbiorca w Niemczech dolicza 16%.

> [...]
    > wiec wartosc
    > brutto bedzie u nich o 7% nizsza od polskich dostawcow?

    W rozliczenaich między DG vat ustala się wg stawki odbiorcy, wykonastwo w
    kraju docelowym - wg stawki z tego kraju.

    > ALe bedzie rewolucja w programach ksiegowych....
    > Juz zacieram rece :))))

    Niekoniecznie, ale kto to wie???

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-05-29 22:29:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > i ile odlicza firma niemiecka?
    >
    > 16%

    Firma niemiecka DOLICZA 16% i wpłaca do swojego US.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-05-29 22:32:43
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Niemiec i
    > prosze o
    > niemiecki adres
    > firmy.
    >
    > Gotówką nie będzie netto.

    Ściślej: dla konsumentów nie będzie netto.

> [...]
    > netto,
    > tylko wtedy gdy wyślą na adres zagraniczny
    > (ale tylko w ramach UE, bo już np do RP muszą naliczyć

    Ściślej: wysyłka do firm jest netto, do konsumentów już nie.

> [...]
    > kopii zwrotnej. Poza tym wydaje mi się, że u nich jest
    > trochę lepiej z ekzekwowaniem prawa i raczej
    > nie decydują się na tego typu przekręty.

    CMR jest od pewnej kwoty, z tego co wiem dosyć sporej.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-05-30 06:10:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ściślej: wysyłka do firm jest netto, do konsumentów już nie.

    No nie wiem. Zyczyłem sobie parę razy wysyłkę z Austrii
    do Niemiec na prywatne niemieckie dane i szło netto.
    Więc wywnioskowałem, że dla konsumentów jest
    to też reguła.

    > CMR jest od pewnej kwoty, z tego co wiem dosyć sporej.

    Chyba cos mieszasz. :-)
    CMR nie ma związku z kwotą.
    (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo)
    To zwykły dokument przewozowy.