  • 1. Data: 2009-12-29 18:29:15
    Temat: VAT od paliwa-s.ciezarowy
    Od: "AnaxWRC" <w...@i...pl>

    hej , mam zagwozdke:
    kupilem uzywany samochod volvo v70- kombi, bez kratki. Za posrednictwem
    leasingu z komisu sprowadzajacego samochody z zagranicy- poleasingowe..
    Samochod ma w dowodzie wpis ze jest ciezarowy, ladownosci ponad 500 kg. Z
    tego co czytam tu i tam, zeby odliczac VAT samochod powinien miec poza
    wpisem w dowodzie- homologacje. Samchod juz zza granicy byl
    najprawdopodobniej sprowadzony jako ciezarowy, w kazdym razie w dowodzie ma
    "ciezarowy". Nie mam do nmiego zadnych papierow, bo wlascicielem jest
    leasing, ktory przyznal leasing na samochod ciezarowy i zarejestrowal ten
    pojazd tez jako ciezarowy :)
    no i pytanie:
    czy ja mam sie starac o homologacje w nie moim samochodzie? czy wystarczy mi
    umowa leasingowa, na podstawie ktorej korzystam z samochodu ciezarowego,
    wiec i odliczam VAT od paliwka.
    KPiR,VAT

    pzdr
    przedsylwestrowo