  • 1. Data: 2006-12-20 20:44:54
    Temat: VAT kwartalnie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą - usługi informatyczne.
    Rozliczam się na zasadach ogólnych, jestem płatnikiem VAT (rozliczam VAT
    miesięcznie). Obecnie zastanawiam się nad możliwością kwartalnego
    rozliczania VAT. Mam w związku z tym kilka pytań:
    1. Czy są jakieś ograniczenia odnośnie możliwości przejścia na kwartalne
    rozliczanie VAT?
    2. Czy wystarczy złożyć VAT-R z aktualizacją danych, zaznaczając
    odpowiednie kwadraciki, czy trzeba jeszcze jakieś pismo do naczelnika US?
    3. Czy przed rozpoczęciem takiego rozliczania, a po złożeniu wniosku
    musi upłynąć jakiś czas, czy też np. składam wniosek do końca grudnia
    2006 i od stycznia 2007 rozliczam się już kwartalnie, czyli pierwszą
    deklarację (za styczeń, luty, marzec) składam do 25 kwietnia 2007?

    Maciek

  • 2. Data: 2006-12-20 20:52:04
    Temat: Re: VAT kwartalnie
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy są jakieś ograniczenia odnośnie możliwości przejścia na
    > kwartalne rozliczanie VAT?

    Nie, poza wyjatkami typu, ze jak zaczniesz dzialalnosc 2 stycznia
    i w tym dniu zlozyc vat-r, to musisz 3 miesiace przecierpiec na
    vat-7.

    > 2. Czy wystarczy złożyć VAT-R z aktualizacją danych, zaznaczając
    > odpowiednie kwadraciki, czy trzeba jeszcze jakieś pismo do
    > naczelnika US?

    Wystarczy vat-r.

> [...]
    > końca grudnia 2006 i od stycznia 2007 rozliczam się już
    > kwartalnie, czyli pierwszą deklarację (za styczeń, luty, marzec)

    Nie musi uplynac zaden czas.

    marekz

  • 3. Data: 2006-12-22 06:18:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Dec 2006, Maciek wrote:

> [...]
    > VAT. Mam w związku z tym kilka pytań:
    > 1. Czy są jakieś ograniczenia odnośnie możliwości przejścia na kwartalne

    Tak, nie można przechodzić wte i wewte przed upływem roku od zmiany
    wyboru :)

    > 2. Czy wystarczy złożyć VAT-R z aktualizacją danych, zaznaczając odpowiednie
    > kwadraciki, czy trzeba jeszcze jakieś pismo do naczelnika US?

    Ode mnie chcieli pismo z informacją, pewnie żeby nie przeoczyć
    "krateczki" i później nie wzywać podatnika gdzie jego VAT-7 :)

    pzdr, Gotfryd