  • 1. Data: 2006-01-31 15:37:18
    Temat: VAT R
    Od: "sliver" <i...@i...pl>

    Witam,

    Przekroczyłem w tamtym roku limit przychodu i musze przejsc na Vat. Niestety
    dowiedziałem sie o tym dopiero teraz i nie złozyłem wczesniej opowiedniej
    deklaracji VAT R w US. Jaki miałem na to ustawowy termin? Co powinienem w
    takim razie teraz zrobic? Jakie beda tego konsekwencje?

    sliver

  • 2. Data: 2006-01-31 17:27:11
    Temat: Re: VAT R
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    sliver napisał(a):
> [...]
    > deklaracji VAT R w US. Jaki miałem na to ustawowy termin? Co powinienem w
    > takim razie teraz zrobic? Jakie beda tego konsekwencje?

    14 dni

  • 3. Data: 2006-01-31 18:48:51
    Od: "sliver" <i...@i...pl>

    > 14 dni

    O kutwa. No to ładnie. Ktos poradzi co moza teraz zrobic?

  • 4. Data: 2006-01-31 20:19:22
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    sliver napisał(a):

    > O kutwa. No to ładnie. Ktos poradzi co moza teraz zrobic?

    Akurat dziś jak byłem w US to gość przede mną miał ten sam problem. Może
    po prostu zapytaj w US. Chyba to będzie najlepsze. Może ew. jakieś
    matactwa da się zrobić. Ja jestem w sprawie podatków cienki w uszach
    jeszcze.

  • 5. Data: 2006-01-31 20:28:07
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    sliver napisał(a):

> [...]
    > Niestety dowiedziałem sie o tym dopiero teraz i nie złozyłem wczesniej
    > opowiedniej deklaracji VAT R w US. Jaki miałem na to ustawowy termin?

    Art.96. ust.5 pkt.2 ustawy o vat:
    "przed dniem, w którym podatnik traci prawo do zwolnienia, o którym mowa
    ^^^^
    w art. 113 ust. 1 i 9, w przypadku utraty tego prawa"

    > Co powinienem w takim razie teraz zrobic?

    Złożyć jak najszybciej. Zgłoszenie oraz deklaracje VAT + wpłata

    > Jakie beda tego konsekwencje?

    1. brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od dnia utraty zwolnienia do
    dnia rejestracji
    3. opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad limit (10000euro)
    2. brak możliwości odliczenia vat w towarach handlowych (minął 14-dniowy
    termin)

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2006-01-31 20:59:37
    Od: "sliver" <i...@i...pl>

    > 1. brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od dnia utraty zwolnienia
    > do
    > dnia rejestracji

    Jakos tego nie rozumiem. Zwolnienie utraciełem z koncem roku. Mozesz
    bardziej łopatologicznie?

    > 3. opodatkowaniu podlega nadwyżka sprzedaży ponad limit (10000euro)

    Opodatkowaniu ale jak? Procentowo? Ile procent?

    > 2. brak możliwości odliczenia vat w towarach handlowych (minął 14-dniowy
    > termin)

    tu rozumiem

  • 7. Data: 2006-01-31 21:50:10
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    sliver napisał(a):

    > Jakos tego nie rozumiem. Zwolnienie utraciełem z koncem roku.

    Pisałeś:
    > Przekroczyłem w tamtym roku limit przychodu
    więc stało się to w którymś dniu. Od tego dnia do dnia rejestracji nie masz
    prawa odliczenia vat od zakupów. Jeżeli utraciłeś zwolnienie 31 grudnia ze
    względu na zmianę kursu euro to powyższe dotyczy zakupów od 1.01.2006r do
    dnia rejestracji.

    > Opodatkowaniu ale jak? Procentowo? Ile procent?

    Nadwyżka sprzedaży ponad limit w 2005r (jeśli była) - podatkiem VAT wg
    stawek. Sprzedaż w styczniu 2006r również - do dnia rejestracji.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 8. Data: 2006-02-01 00:13:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jan 2006, sliver wrote:

    > Jakos tego nie rozumiem. Zwolnienie utraciełem z koncem roku. Mozesz
    > bardziej łopatologicznie?

    Niemal tak jak "3":

    > tu rozumiem

    ...a 1. dotyczy *tego samego*.
    Tyle że 3. dotyczy TH któr *już* były w magazynie, zaś 1. dotyczy
    wszelkich zakupów dokonanych *po* utracie zwolnienia - normalnie
    i od jednych ("normalnie") i od drugich ("wyjątkowo") przysługiwałoby
    odlicznie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)