  • 1. Data: 2002-02-18 19:33:08
    Temat: VAT-R
    Od: "Jakub G. Hertman" <J...@x...pl>

    Witajcie.

    Mam faceta co to złożył wymieniony w tytule VAT-R po terminie (art. 9 VAT).
    I dostał wezwanie z US-u w charakterze sprawcy, zapewne do ukarania, bo
    groża mu konsekwencjami z art. 56 par. 4 KKS (Dz.U. nr 83 z 1999).
    A wygląda to tak:
    w grudniu 2001, a dokładnie 31.XII (!!!!) wystawia ostatni dokument
    sprzedaży, który tak się składa, podwyższa przychody o tyle, że część tej
    faktury jest już oVATowana. W styczniu 2002 słada VAT-R, a później
    deklarację VAT-7, gdzie oczywiście jest tylko VAT do oddania od sprzedaży.
    Przestudiowałem sobie paragraf z KKS, z którego chcą go ukarać. I jakoś mi
    to nie pasuje :)) Nie dokonano żadnego uszczuplenia, koleś dalej nie
    odlicza, do dziś, VAT-u bo nie ma takich zakupów. Czy można się z tego
    wybronić ? Właśnie w ten sposób...:))

    Odpowiedni Dz.U. : http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/0930.htm

    Pozdrowionka
    Jakub