  • 1. Data: 2003-11-26 22:33:39
    Temat: Uzycie osobistego konta do DG
    Od: Jacek <d...@g...pl>

    Mam otrzymac zaplate za wykonana usluge w Euro. Moj rachunek firmowy
    prowadzony jest w PLN. Chcialbym uniknac zakladania rachunku firmowego w
    Euro i poprosic klienta o przelanie czesci naleznosci na konto firmowe
    (bank przeliczy Euro na PLN automatycznie), a reszty na konto osobiste
    prowadzone w Euro.

    Czy moge tak zrobic? Faktura bylaby jedna i kwota na niej bylaby suma
    przelewow na konto firmowe i osobiste.

  • 2. Data: 2003-11-27 08:49:25
    Temat: Re: Uzycie osobistego konta do DG
    Od: "Robert Steward" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "Jacek" <d...@g...pl> zapytal:

    > Czy moge tak zrobic?

    dolaczam sie do prosby kolegi np. lukas (majac dosc dobra oferte)
    oferuje tylko konta osobiste a ja potrzebuje zalozyc kontao dla sp. z o.o.

    R.S.

  • 3. Data: 2003-11-27 17:53:04
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-27 09:49, Robert Steward wrote:
    > Uzytkownik "Jacek" <d...@g...pl> zapytal:

    > dolaczam sie do prosby kolegi np. lukas (majac dosc dobra oferte)
    > oferuje tylko konta osobiste a ja potrzebuje zalozyc kontao dla sp. z o.o.

    Konta spółce takiego jak mbank, intelligo czy podobne zapewne wogóle nie
    założą.
    Natomiast przyjęcie płatności z zagranicy dla spółki z o.o. na prywatne
    konto pachnie kryminałem, bo rodzi np. podejrzenie o ukrywanie wpływów,
    przywłaszczenie odsetek, pranie pieniędzy, zaniżanie VAT, wadliwa
    ewidencje, etc.
    Zdecydowanie nie polecam.
    Banki o tym wiedzą - stąd biorą jak za zboże za konta firmowe.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2003-12-01 12:24:02
    Od: hermegil <h...@g...pl>

    On Thu, 27 Nov 2003 18:53:04 +0100, Catbert wrote:

> [...]
    > prywatne konto pachnie kryminałem, bo rodzi np. podejrzenie o ukrywanie
    > wpływów, przywłaszczenie odsetek, pranie pieniędzy, zaniżanie VAT,

    ale pierwotne pytanie było o działalność gospodarczą. co z tym?

    pozdrav

    maHo