  • 1. Data: 2011-12-06 20:19:36
    Temat: Usługa realizowana przez 3 lata. Kiedy faktura?
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    chcemy zawrzeć zpewna firmą umowę na usługi konserwacji. Planujemy
    korzystanie z usługi przez 3 lata i chcemy sie umówić, że zapłata za całość
    nastąpi własnie na koniec umowy, czyli po 3 latach. Jest zgoda obu stron.
    Czy z punktu widzenia podatków możliwe jest wystawienie jednej faktury za
    trzy lata na koniec umowy?

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2011-12-06 21:43:33
    Temat: Re: Usługa realizowana przez 3 lata. Kiedy faktura?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2011, Piter S. wrote:

> [...]
    > Czy z punktu widzenia podatków możliwe jest wystawienie jednej faktury za

    A do ustawy niechętnie zaglądasz?
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,43
    610,20111014,zrodla-przychodow.html
    +++
    1e. Jeżeli strony ustalš, że usługa jest rozliczana w okresach
    rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni
    dzień okresu rozliczeniowego okreœlonego w umowie lub na wystawionej
    fakturze,
    nie rzadziej niż raz w roku.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-12-06 21:45:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 06 Dec 2011 21:19:36 +0100, Piter S. napisał(a):

> [...]
    > obu stron. Czy z punktu widzenia podatków możliwe jest wystawienie
    > jednej faktury za trzy lata na koniec umowy?

    UoPDOF art. 14.1e

    1e. Jeżeli strony ustalą, że usługa jest rozliczana w okresach
    rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni dzień
    okresu rozliczeniowego określonego w umowie lub na wystawionej fakturze,
    nie rzadziej niż raz w roku.

  • 4. Data: 2011-12-06 22:19:14
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1112062241550.528@quad>:

> [...]
    > rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni
    > dzień okresu rozliczeniowego okreœlonego w umowie lub na wystawionej

    Przecież nie pytał o datę powstania przychodu, więc dlaczego, do spólki z
    jurqiem, odpowiadacie na niezadane pytanie? ;P

    Trochę konsekwencji... :D

    --
    Tomasz Nycz

  • 5. Data: 2011-12-06 22:32:17
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozliczeniowych, za datę powstania przychodu uznaje się ostatni
    > dzień okresu rozliczeniowego okreœlonego w umowie lub na wystawionej

    Ale tu strony nie ustalają, że rozliczać się będą w okresach
    rozliczeniowych, tylko na koniec.
    To jak to jest? Można na koniec wystawić fakturę i dokonać rozliczenia?

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2011-12-06 23:34:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2011, 'Tom N' wrote:

    > Przecież nie pytał o datę powstania przychodu, więc dlaczego, do spólki
    > z jurqiem, odpowiadacie na niezadane pytanie? ;P
    >
    > Trochę konsekwencji... :D

    Hm... jakoś tak przekonany byłem, że w VAT znajdzie się podobne
    ograniczenie, ale patrzę, patrzę i... nie widzę.
    Limit "raz na rok" jest... wróć: widzę - tylko dla importu usług.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2011-12-07 00:11:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Dec 2011, Piter S. wrote:

    > Ale tu strony nie ustalają, że rozliczać się będą w okresach rozliczeniowych,
    > tylko na koniec.

    Co racja to racja. Pas :)

    Szybkie szukanie dało jedynie wątłą wskazówkę "za" (wątłą, bo
    CIT a nie PIT i do tego możliwe przepisy odrębne dla robót
    budowlanych, z natury dotyczących "umowy o rzecz", czyli bliżej
    dzieła niż typowej usługi "zleceniowej", niemniej wnioski się
    pokrywają z tezą wynikłą z Twojego pytania), tu:
    http://www.nieruchomosci.beck.pl/index.php?mod=m_art
    ykuly&cid=15&id=82

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-12-07 06:19:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Co racja to racja. Pas :)

    A jest coś, co by wykluczało zapłacenie podatków w terminie ustawowym,
    a wystawienie faktury później?

  • 9. Data: 2011-12-07 08:51:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Dec 2011, cef wrote:

    > A jest coś, co by wykluczało zapłacenie podatków w terminie ustawowym,
    > a wystawienie faktury później?

    Powiem tak: "również nie widać".
    Przy czym po pierwsze, rzeczywiście tam jest "warunek z przecinkiem"
    (znaczy ten "termin ustawowy" wychodzi na koniec tak skonstruowanej
    umowy, a przynajmniej nie widać dlaczego by nie).

    pzdr, Gotfryd