  • 1. Data: 2010-04-07 08:13:27
    Temat: Urlop bezpłatny a umowa zlecenie
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam

    Osoba pracuje na etecie i ma wiecej niż min krajowa
    w innej firmie ma umowe zlecenie i nie placi skladek ZUS - bo oplaca je
    pierwszy pracodawca i jest to wiecej niz min krajowa.

    co sie dzieje w wypadku gdy u pracodawcy nr 1 osoba bedzie na urlopie
    bezplatnym?

    czy od tych umów zlecen trzreba bedzie oplacać pełen zus ?

    michal

  • 2. Data: 2010-04-07 09:08:10
    Temat: Re: Urlop bezpłatny a umowa zlecenie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam

    > czy od tych umów zlecen trzreba bedzie oplacać pełen zus ?

    Tak

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-04-08 04:38:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Usrobo wrote:
> [...]
    > bezplatnym?
    >
    > czy od tych umów zlecen trzreba bedzie oplacać pełen zus ?

    tak,
    za kazdy miesiac, w ktorym nie wyrobilo sie sredniej krajowej

  • 4. Data: 2010-04-08 05:46:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > tak,
    > za kazdy miesiac, w ktorym nie wyrobilo sie sredniej krajowej

    A nie wystarczy tytuł ubezpieczenia z wynagrodzeniem większym niż minimalne?
    Od kiedy to zmienili?

  • 5. Data: 2010-04-08 07:43:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, cef wrote:

    > A nie wystarczy tytuł ubezpieczenia z wynagrodzeniem większym niż minimalne?

    Sam tytuł (jak rozumiem masz na myśli coś w stylu "umowa") nie wystarczy,
    podstawa oskładkowania musi być minimalna.
    A podstawą oskładkowania jest *wypłacane* wynagrodzenie (w tym zasiłek,
    bo chodzi o wynagrodzenie "ze stosunku").

    > Od kiedy to zmienili?

    Oj, "sprawa chorobowego" jest wałkowana chyba "od zawsze" (a to ta sama
    sprawa).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-04-08 09:13:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Oj, "sprawa chorobowego" jest wałkowana chyba "od zawsze" (a to ta
    > sama sprawa).

    O kwestii wynagrodzenia faktycznego to ja wiem.
    Pytam od kiedy była/jest zmiana podstawy wymaganej z minimalnej na średnią
    płacę.

  • 7. Data: 2010-04-08 09:24:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > A nie wystarczy tytuł ubezpieczenia z wynagrodzeniem większym niż
    > minimalne?
    > Od kiedy to zmienili?

    Pewnie pomerdalo sie witkowi.
    Ze srednia to jest myk przy zbiegu UZl-DG, ze aby z DG nie placic ZUS-u to
    nalezy miec z tej UZl podstawe ozusowania nie mneijsza niz minimlna
    obowiazujaca z DG - czyli w wiekszosci przypadkow 0,6*srednia_krajowa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2010-04-09 03:24:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > O kwestii wynagrodzenia faktycznego to ja wiem.
    > Pytam od kiedy była/jest zmiana podstawy wymaganej z minimalnej na
    > średnią płacę.

    sorry, moj blad.
    oczywiscie, ze minimalnej.

  • 9. Data: 2010-04-09 03:25:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:

    > Pewnie pomerdalo sie witkowi.

    slusznie prawisz

  • 10. Data: 2010-04-09 11:36:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, cef wrote:

    > O kwestii wynagrodzenia faktycznego to ja wiem.
    > Pytam od kiedy była/jest zmiana podstawy wymaganej z minimalnej na średnią
    > płacę.

    A, mea culpa, nie zauważyłem!

    pzdr, Gotfryd