  • 1. Data: 2005-03-05 14:12:02
    Temat: Umowa o dzieło, koszty, podstawa
    Od: Michał <m...@k...pl>

    Witam

    Czy jeśli wypracowałem sobie kilka zleceń w umowie o dzieło o charakterze
    unikalnym (czyli koszty 50% wynagrodzenia) to podstawą obliczenia podatku
    jest właśnie 50% moich dochodów. Czyli dochód nie opodatkowany wynosi dla
    mnie rzeczywiście jakieś 5450 zł?

    Druga sprawa... jeśli podpisuję umowę o dzieło z jakąś firmą, załóżmy na
    2000 zł netto. A zatrudniam sobie pracownika, który wykona jakąś część pracy
    jaką mam wykonać dla tej firmy, i płacę mu za tą część 500 zł netto... to
    czy mogę to sobie wliczyć w koszty uzyskania przychodu?

    Po trzecie :). Czy jeśli umowa zawarta była w grudniu 2004, a pieniądze
    dostałem w lutym 2005... to kiedy muszę rozliczyć się z urzędem skarbowym?
    Czy miałem to już teraz zrobić :(, czy może bez problemu mogę za rok? W 2004
    roku nie miałem żadnych dochodów.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-05 15:45:09
    Temat: Re: Umowa o dzieło, koszty, podstawa
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > obliczenia podatku jest właśnie 50% moich dochodów. Czyli dochód nie
    > opodatkowany wynosi dla mnie rzeczywiście jakieś 5450 zł
    mieszasz
    umowa o dzieło? umowa zlecenie? zdecyduje się
    ale generalnie odpowiedź brzmi tak.
    podatek, i składki liczy się wóczas od 50% a nie jak zwykle od 80%

> [...]
    > pracy jaką mam wykonać dla tej firmy, i płacę mu za tą część 500 zł
    > netto... to czy mogę to sobie wliczyć w koszty uzyskania przychodu?
    A masz działalność gospodarczą? bo mam wrażenie, że nie
    Kłopotów szukasz?

> [...]
    > skarbowym? Czy miałem to już teraz zrobić :(, czy może bez problemu mogę
    > za rok? W 2004 roku nie miałem żadnych dochodów.

    jak dostałeś w lutym, to jest to zarobek w 2005 roku i rozliczysz się za
    rok.