  • 1. Data: 2007-03-22 22:51:14
    Temat: Umowa o dzielo jak rozliczyc?
    Od: "Budik" <b...@o...pl>

    Witam

    Chce dac pewnej osobie umowe o dzielo na okres na razie 1 miesiac powiedzmy
    na kwote 800 zl.
    Mam takie pytanie odnosnie tego :

    1. Czy kwote 800 zl wrzucam cala w KUP ?
    2. Podatek (19 czy 20 % od kwoty?) odprowadzam w jaki sposob?

    Z gory dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2007-03-23 07:25:42
    Temat: Re: Umowa o dzielo jak rozliczyc?
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 22-03-2007 o 23:51:14 Budik <b...@o...pl> napisał:

    > Chce dac pewnej osobie umowe o dzielo na okres na razie 1 miesiac
    > powiedzmy na kwote 800 zl.

    to nie będzie umowa o dzieło.
    umowa o dzieło musi dotyczyć wykonania konkretnego dzieła.

    Piotr

  • 3. Data: 2007-03-23 08:04:08
    Od: "Budik" <b...@o...pl>

    Użytkownik "PiotrB."

    > to nie będzie umowa o dzieło.
    > umowa o dzieło musi dotyczyć wykonania konkretnego dzieła.
    >
    > Piotr

    Chce dac umowe na wykonanie czegos ( nie wykonywanie). I wykonawca bedzie
    mial okreslony termin do konca miesiaca ? chyba ze to inaczej ujme... ale to
    juz w trakcie pisania umowy sie skonsultuje.
    Chodzi mi glownie ze ja mam za ta osobe zaplacic podatek 20 % z 800 w jaki
    sposob? wypelniam za nia jakies zeznania? (sam tylko place podatek przelewem
    bez wypelniania pit5).
    I czy kwota 800 zl calosc w koszty.

  • 4. Data: 2007-03-23 10:28:48
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 23-03-2007 o 09:04:08 Budik <b...@o...pl> napisał:

> [...]
    > jaki
    > sposob? wypelniam za nia jakies zeznania? (sam tylko place podatek

    podatek = 19% * (przychód - 20% kosztów)
    musisz wystawić pit 11/8B.
    w koszty całość, ale tego nie jestem pewien.

    Piotr

  • 5. Data: 2007-03-23 10:32:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Mar 2007, Budik wrote:

    > Witam
    >
    > Chce dac pewnej osobie umowe o dzielo na okres

    Niemożliwe!
    Jeśli istotą umowy jest "wykonywanie przez pewien czas" to będzie
    to najprawdopodobniej (wg KC): "inna umowa o wykonanie usług do której
    stosuje się przepisy o umowie zlecenia".

    > 1. Czy kwote 800 zl wrzucam cala w KUP ?

    Niezależnie od rodzaju umowy (zlecenie/dzieło) - tak, ale
    nie wskutek wykonania umowy a wskutek wypłaty wynagrodzenia
    (a ściślej - "postawienia do dyspozycji").

    > 2. Podatek (19 czy 20 % od kwoty?) odprowadzam w jaki sposob?

    "normalnie" :)
    Przecież to wykonawca lub zleceniodawca ma Ci go wykazać
    na rachunku. 19% aktualnie.
    Przy zleceniu NIEKIEDY dochodzi konieczność zapłacenia ZUS.
    Odprowadza się toto tytułem PIT-4 - już nie pamietam czy
    również zniesiono miesięczne deklaracje :) (dotyczą PŁATNIKA,
    czyli Ciebie, bez podziału na to komu) ale trzeba wpłacić
    z tego tytułu.
    Imienne rozliczenie na koniec roku!

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-03-23 11:19:48
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 23 mar o godzinie 11:32, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > "normalnie" :)
    > Przecież to wykonawca lub zleceniodawca ma Ci go wykazać na rachunku.
    ^^^^^^^^^^^^^
    *zelecenioBIORCA* winno być ;)

    --
    Herbi
    23-03-2007 12:19:46

  • 7. Data: 2007-03-23 11:26:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Mar 2007, Herbi wrote:

    > *zelecenioBIORCA* winno być ;)

    Ta.... jest!
    Thx za korektę, szczególnie ze to w takim miejscu iż potoczne
    przekonanie jest postawione na głowie i ktoś może potraktować
    dosłownie błędny tekst.
    Może "po ludowemu" dla przezorności: to ten co chce dostać pieniądze
    ma wykazać podatek na rachunku, a ten co ma wypłacić ma *sprawdzić*
    czy dobrze wykazano :)

    pzdr, Gotfryd