  • 1. Data: 2002-07-02 09:04:22
    Temat: Ulga (stara) jak sie wywinac...
    Od: p...@p...onet.pl (Pawel B.)

    Ulga (stara) jak sie wywinac... od jej zmniejszenia?
    A teraz konkrety: Rozpoczalem stara ulge w zeszlym roku i wydaje pieniazki...
    Teraz chc sprzedac dzialke, ale nie ta na ktorej buduje (bo pieniazki potrzebne).
    Sek w tym, ze dzialka nie ma jeszcze 5 lat, wiec US kladzie lape na 10 % wartosci.
    Moge to ominac wydajac pieniadze na budowe, ale tu znowu trace owe 10%,
    bo mi natychmiast zmniejszaja przyslugujaca ulge o 10% wartosci sprzedanych
    nieruchomosci
    z ktorych korzystam ze zwolnienia z podatku. Jak nie kijem go to palka.
    Czy ktos ma pomysl jak to ominac? Moja koncepcja jest nastepujaca:
    zuzywam ulge (zbieram fakturki do jej wyczerpania) a potem sprzedaje dzialke
    (oczywiscie pieniazki wydaje na budowe....) ulgi mi nie zmniejsza, bo juz ja
    wykorzystalem..... Czy sa tu jakies pulapki? Czy np. moge ta operacje wykonac w
    jednym roku
    (do listopada zbieram faktury, a w grudniu sprzedaje dzialke) czy w dwoch (dzialke
    sprzedaje w styczniu). Czy wogole to jest do przeprowadzenia?

    I jeszcze jedno pytanie: kiedy formalnie wydaje pieniadze na ziemie (z punktu
    widzenia US)
    czy jak podpisuje umowe przyrzeczenia i faktycznie wplacam pieniadze, czy
    jak podpisuje ostateczna umowe notarialna i wtedy place podatek....
    (jest to akurat wazne) bo jak sprzedam dzialke, to moge powiedziec, ze pieniadze
    wydalem na ziemie
    na ktorej buduje, a ktora ostatecznie kupie dopiero po zakonczeniu budowy...
    Troche to skomplikowane, ale pieniadze zawsze komplikuja zycie..
    PB