  • 1. Data: 2003-12-02 01:02:36
    Temat: Ulga remontowa
    Od: "SP2001EL" <s...@o...pl>

    Witam i mam nadzieje, ze nie NTG

    Razem z moja dziewczyna kupilsmy mieszkanie na wspolwlasnosc.
    Dokonalismy w nim dosyc duzego remontu - okna, kafelki etc.
    Rachunki byly brane na mnie bo ja lepiej zarabiam. I tu powstaje pytanie
    czy cala ulga moze nalezec do mnie bo gdzies obilo mi sie
    o uszy, ze ulga dzieli sie na wspolwlascicieli po odpowiednim
    procencie posiadania ? Ewentualnie jezeli tak jest to czy drugi
    wspolwlasciciel
    moze sie zzec ulgi abym mogl odpisac calosc rachunkow ?

    Pozdrowienia Piotrek

  • 2. Data: 2003-12-02 11:08:31
    Temat: Re: Ulga remontowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, SP2001EL wrote:
    [...]
> [...]
    >+ czy cala ulga moze nalezec do mnie bo gdzies obilo mi sie
    >+ o uszy, ze ulga dzieli sie na wspolwlascicieli po odpowiednim

    Będę gryzł :)
    Znaczy, że jak ktoś ma mieszkanie w bloku (np. 1/112 nieruchomości)
    to przysługuje mu np. 1/112 ulgi ? ;)
    Ulga jest "na ludzia", nie "na nieruchomość" !
    Było brać rachunki "każdy sobie do limitu" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-12-02 19:43:06
    Od: "krzyku" <kriku(beznawiasu)@gazeta.pl>

    Mam podobny problem:
    Jestem w fazie poczatkowej kupowania mieszkania, ze wzgledu na straszna
    czasochlonnosc wszystkich procedur (wypis z ksiegi wieczystej i zaciagniecie
    kredytu) nie wiem czy zdaze podpisac akt w tym roku - i stad moje pytania:
    * jezeli nie zdaze w tym roku z aktem to czy moge cos zrobic aby bez aktu
    np. na podstawie umowy wstepnej "zaczac" koszty remontowe by ciagnac ulge w
    nastepnych latach ?
    * czy ewentualne kupienie pozniejsze mieszkania np akt z data do 15 stycznia
    calkowicie mnie elimniuje z ulgi ?
    * czy da rade podpisac akt z data wczesniejsza ;) ?

    Za wszystkie odpowiedzi dziekuje
    Pozdr. Krzyku

  • 4. Data: 2003-12-03 08:31:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Dec 2003, krzyku wrote:
    [...]
    >+ * jezeli nie zdaze w tym roku z aktem to czy moge cos zrobic aby bez aktu
    >+ np. na podstawie umowy wstepnej "zaczac" koszty remontowe

    A co ci daje "umowa wstępna" ?
    Jak nie notarialne - to prawo do odszkodowania.
    Jak notarialna - to prawo do żądania właściwej umowy.
    Ale *nie* prawo do mieszkania !
    Nie możesz tego mieszkania - czy ja wiem - nająć na przykład ?

    >+ by ciagnac ulge w nastepnych latach ?

    Jak na razie to komentarze widziałem w stylu "ulga będzie przysługiwała".
    Oczywiście nikt nic nie gwarantuje.

    >+ * czy ewentualne kupienie pozniejsze mieszkania np akt z data do 15 stycznia
    >+ calkowicie mnie elimniuje z ulgi ?

    W tym roku ? IMO tak. W ogóle ? "To się okaże". Na razie
    wynikałoby że chyba nie.

    >+ * czy da rade podpisac akt z data wczesniejsza ;) ?

    Myślisz że notariuszowi zależy żeby go uprawnień pozbawili ?? :>
    Przecież fakt że podpisane przez notariusza dokumenty mają
    "datę pewną" jest jednym z powodów że taka instytucja (jak
    notariusz) w ogóle istnieje !

    pozdrowienia, Gotfryd