  • 1. Data: 2003-03-28 13:24:18
    Temat: UPADLY KLIENT
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Sprawa jest dosc prosta. Klient ktoremu sprzedalem usluge oglosil upadlosc.
    Ja oczywisice zostalem z niezaplaconymi fakturami. Czy moge je wrzucicc w
    koszty? Cmam zrobic? Bede wdzieczny za pomoc.

    Adam

  • 2. Data: 2003-03-28 16:00:58
    Temat: Re: UPADLY KLIENT
    Od: "Emilka" <e...@t...net>

    ustawa o podatku doch.od.os.prawnych:
    (...)
    art. 16.1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: (...)
    25) wierzytelności odpisanych jako nieściągalne, z wyjątkiem:
    a) wierzytelności, które uprzednio na podstawie art. 12 ust. 3 zostały
    zarachowane jako przychody należne i których nieściągalność została
    udokumentowana w sposób określony w ust. 2, (...)

    2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 25, uważa się te
    wierzytelności, których nieściągalność została udokumentowana:
    1) postanowieniem o nieściągalności, uznanym przez wierzyciela jako
    odpowiadającym stanowi faktycznemu, wydanym przez właściwy organ
    postępowania egzekucyjnego, albo
    2) postanowieniem sądu o:
    a) oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości, gdy majątek masy nie
    wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania upadłościowego, lub
    b) umorzeniu postępowania upadłościowego, gdy zachodzi okoliczność
    wymieniona pod lit. a), lub
    c) ukończeniu postępowania upadłościowego, albo
    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym, że
    przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne związane z dochodzeniem
    wierzytelności byłyby równe albo wyższe od jej kwoty. (...)

    osoby fizyczne chyba podobnie

    pozdrawiam