-
1. Data: 2012-01-06 12:48:20
Temat: Towar zakupiony 30.12 otrzymany 02.01 - jak zaksięgować ?
Od: "Marek" <brak@email_no_spam>
Jak najlepiej zaksięgować (KPIR) fakturę za towar, który zamówiłem
30.12.2011 a otrzymałem 02.01.2012r i czy uwzględnic go w inwentaryzacji ?
Pozdrawiam
Marek
-
2. Data: 2012-01-09 14:40:42
Temat: Re: Towar zakupiony 30.12 otrzymany 02.01 - jak zaksięgować ?
Od: "Edzio" <e...@w...pl>
> Jak najlepiej zaksięgować (KPIR) fakturę za towar, który zamówiłem
> 30.12.2011 a otrzymałem 02.01.2012r i czy uwzględnic go w inwentaryzacji ?
>
> Pozdrawiam
> Marek
a faktura wystawiona z jaką datą???
-
3. Data: 2012-01-09 15:15:20
Temat: Re: Towar zakupiony 30.12 otrzymany 02.01 - jak zaksięgować ?
Od: "Marek" <brak@email_no_spam>
Użytkownik "Edzio" <e...@w...pl> napisał
> a faktura wystawiona z jaką datą???
30.12.2011r.
Pozdrawiam
Marek
-
4. Data: 2012-01-09 15:47:01
Temat: Re: Towar zakupiony 30.12 otrzymany 02.01 - jak zaksięgować ?
Od: "Edzio" <e...@w...pl>
>
>> a faktura wystawiona z jaką datą???
>
> 30.12.2011r.
>
> Pozdrawiam
> Marek
No to kolego wszystko jasne faktura z 30.12.2011 to towar jest twój
Pozdrawiam
-
5. Data: 2012-01-09 16:00:15
Temat: Re: Towar zakupiony 30.12 otrzymany 02.01 - jak zaksięgować ?
Od: "cef" <c...@i...pl>
Edzio wrote:
>>> a faktura wystawiona z jaką datą???
>>
>> 30.12.2011r.
>>
>> Pozdrawiam
>> Marek
>
> No to kolego wszystko jasne faktura z 30.12.2011 to towar jest twój
I co niby ma oznaczać, że towar jego?
Ma to jakieś znaczenie i wpływ na spis z jakiego dnia jest faktura?
(bo to, że data zamówienia nie ma żadnego związku z księgowaniem jest chyba
jasne)
Moim zdaniem czy faktura z grudnia czy ze stycznia, to i tak towaru w dniu
31.12
ani w dniu 01.01 nie ma na stanie a tym samym w spisie.
-
6. Data: 2012-01-28 22:29:28
Temat: Re: Towar zakupiony 30.12 otrzymany 02.01 - jak zaksięgować ?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 6 Jan 2012, Marek wrote:
> Jak najlepiej zaksięgować (KPIR) fakturę za towar, który zamówiłem
> 30.12.2011 a otrzymałem 02.01.2012r i czy uwzględnic go w inwentaryzacji ?
A przepisy choć raz przeczytałeś? :]
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
kow-niebedacych.html
Na mój gust, można rozumieć wątpliwość dotyczącą par.29.3
W przepisie jest wyraźnie "stanowiące własność podatnika" - i teraz
pytanie, czy towar jeszcze nie dostarczony, spełnia wymóg "możliwości
rozporządzania nim", bo to z kolei przesądza o uznaniu przejścia własności
wg. art.155.2 KC:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
_117.html
(też przeczytaj!)
Proste pytanie: czy ten towar zostanie zaliczony w koszty roku 2011
czy też dopiero w 2012, mając na uwadze owo "rozporządzanie"?
Mimo tej wątpliwości bym go ujął, ale na oddzielnym "podspisie"
towarów znajdujących się poza zakładem.
pzdr, Gotfryd