  • 1. Data: 2002-12-10 22:17:50
    Temat: Świadczenie urlopowe
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Zapewne większość Szanownych Rozmówców o tym wie, ale ...
    Od 1 stycznia 2003 r nie mamy już obowiązku tworzenia Zakładowego Funduszu
    Świadczeń Socjalnych, ani też wypłacania tzw. świadczenia urlopowego.
    Stanowi o tym znowelizowany art. 4 ustawy o ZFŚS (Dz. U. nr 135 poz. 1146 -
    nowelizacja z 26 lipca 2002 r). Myślę, że nie będzie przesadną asekuracją
    przed PIP-ą pisemne powiadomienie pracowników o ew. odstąpieniu od
    tworzenia ZFŚS/ŚU.
    Swoją drogą ciekawe, czym kierował się ustawodawca wyłączając z tej części
    nowelizacji pracowników tzw. budżetówki.
    A. Rządkowski

  • 2. Data: 2002-12-12 09:59:39
    Temat: Re: Świadczenie urlopowe
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Swoją drogą ciekawe, czym kierował się ustawodawca wyłączając z tej części
    > nowelizacji pracowników tzw. budżetówki.

    Wszystko co napisałeś jest prawdą ale pod jednym warunkiem, że firma
    zatrudnia mniej niż 20 osób.
    Jeśli zatrudnia więcej, niż 20 osób lecz w przeliczeniu na etaty wychodzi
    mniej niż 20 etatów to nie musi tworzyć ZFŚS lecz musi wypłacić świadczenie
    urlopowe. W przypadku zatrudniena powyżej 20 etatów wszystko po staremu.
    Pozdrawiam
    Sławomir Delegacz
    s...@d...pl

  • 3. Data: 2002-12-12 11:53:23
    Od: "Admiro" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    świadczenie
    > urlopowe. W przypadku zatrudniena powyżej 20 etatów wszystko po staremu.

    Na jakiej podstawie? Art. 4 ustawy zwalnia wszystkich ze wszystkiego i ZFŚS
    i św. urlopowego.

  • 4. Data: 2002-12-12 16:17:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 12 Dec 2002 10:59:39 +0100, "Sławomir Delegacz"
    <d...@h...pl> zakodował:

    >Wszystko co napisałeś jest prawdą ale pod jednym warunkiem, że firma
    >zatrudnia mniej niż 20 osób.

    Przczytaj jeszcze raz ten pargraf. Jednak pracownicy (w układzie
    zbiorowym, ZZ lub wybranego przez siebie klakiera) muszą się zgodzić
    na to - dla firm zatrudniających >20 osób.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-01-17 11:59:22
    Od: Radek Plachta <r...@2...pl>

> [...]
    > urlopowe. W przypadku zatrudniena powyżej 20 etatów wszystko po staremu.

    "Fundusz tworzą (...) pracodawcy zatrudniający według stanu
    na dzień 1 stycznia danego roku co najmniej 20 pracowników"

    A co jeżeli na 01.01.2003 mam 19 (pracowników i etatów), a w
    lutym zatrudnienie wzrośnie do 21 (p i e) ?

    Pozdrawiam
    Radar

  • 6. Data: 2003-01-17 16:58:24
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Radek Plachta <r...@2...pl> wrote:
    > A co jeżeli na 01.01.2003 mam 19 (pracowników i etatów), a w
    > lutym zatrudnienie wzrośnie do 21 (p i e) ?

    Może napisać do Kołodki,a on się pochwali że bezrobocie się zmniejsza -to
    oczywiście żart
    W kwestii podstawowej, moim zdaniem powinieneś utworzyć FS

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 7. Data: 2003-01-20 11:26:42
    Od: Radek Plachta <r...@2...pl>

    Jacek wrote:
    > W kwestii podstawowej, moim zdaniem powinieneś utworzyć FS

    Myślę, że jednak liczy się stan na 1.1. I nic nie muszę...
    bo:
    "Fundusz tworzą, z zastrzeżeniem ust. 1a i 2, pracodawcy
    zatrudniający według stanu na dzień 1 stycznia danego roku
    co najmniej dwudziestu pracowników."

    Świadczenia urlopowego też nie wypłacam, bo:
    "Pracodawca zatrudniający co najmniej dwudziestu
    pracowników, jednakże mniej niż dwudziestu pracowników w
    przeliczeniu na pełne etaty, który nie tworzy Funduszu,
    wypłaca świadczenie urlopowe, o którym mowa w ust. 4-6.",

    Pozdrawiam
    Radar