  • 1. Data: 2005-08-18 13:03:27
    Temat: Srodki trwale DG
    Od: Maciek <b...@w...pl>

    Witam,
    Taka sytuacja:
    01.07.2005 zakupilem sam osobowy za 50 Euro, wartosc rynkowa 15000
    01.08.2005 zakuplem laptop(3499), drukarka(1500), projektor(5000)
    01.09.2005 mam zamiar otworzyc DG

    Pytanie:
    Czy moge amortyzować ww. sprzet i opisywac kwote amortyzacyjna od przychodu?
    Jesli auto, to od jakiej kwoty zakupu czy rynkowej?

    Jesli zestaw to jak najlepiej to robic, te 3 rzeczy komputerowe jako
    zestaw, czy moze kazda znich osobno.

    Dzieki
    Maciek

  • 2. Data: 2005-08-19 20:58:02
    Temat: Re: Srodki trwale DG
    Od: Maciek <b...@w...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Witam,
    > Taka sytuacja:
    Nikt nie poradzi,
    czy zbyt proste ???

  • 3. Data: 2005-08-20 05:16:15
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Nikt nie poradzi,
    > czy zbyt proste ???

    Nikomu nie chce się pisać po raz 376 tego samego.
    W ciągu ostatnich 2 miesięcy masz w archiwum 100 odpowiedzi na te pytania.

    W skrócie: samochód od 50EUR (+akcyza) - albo rybka albo śledź, albo
    płacimy akcyzę od wartości realnej, albo nie mamy amortyzacji:-(
    Jeśli drukarka jest drukarką, a nie urządzeniem wielofunkcyjnym to nie
    jest zdatna do samodzielnego istnienia, projektor podobnie chyba (nie
    wiem jaki projektor) czyli muszą być podłączone (także w zakresie
    amortyzacji) do czegoś co zasili je w dane. Czyli wychodzi, że środkiem
    trwałym będzie zestaw komputerowy.

    To tyle moich dywagacji w sprawie. Po oficjalną poradę musisz udać się
    do licencjonowanego doradcy podatkowego.

    pzdr

    Tomek

    Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>> http://link.interia.pl/f18a9

  • 4. Data: 2005-08-20 06:53:29
    Od: Maciek <b...@w...pl>

    Użytkownik Tomasz Staszewski napisał:
    > Nikomu nie chce się pisać po raz 376 tego samego.
    > W ciągu ostatnich 2 miesięcy masz w archiwum 100 odpowiedzi na te pytania.
    Wiem, szukalem ale auta za 50 euro nie bylo :)

    > W skrócie: samochód od 50EUR (+akcyza) - albo rybka albo śledź, albo
    > płacimy akcyzę od wartości realnej, albo nie mamy amortyzacji:-(
    Czy na pewno tak? Wg mnie akcyze w Polsce placi sie od wartosci na
    fakturze. A amortyzje od wartosci poczatkowej srodka ktora mozemy
    ustalic np. wg Eurotax.
    Sytuacja bylaby taka jaka piszesz jesli kupilbym ten samochod juz w
    trakcie DG. ale ja dopiero ja otwieram.

    Przeciez ten samochod w Niemcech mogl byc warty te 50E, a w polsce
    stanowi inne wartosc.

    Maciek

  • 5. Data: 2005-08-20 08:20:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Aug 2005, Maciek wrote:

    > Czy na pewno tak? Wg mnie akcyze w Polsce placi sie od wartosci na fakturze.
    > A amortyzje od wartosci poczatkowej srodka

    ...tak...

    > ktora mozemy ustalic np. wg Eurotax.

    A to jest CO NAJMNIEJ SPORNE.

    Przepis pozwalający ustalić WP na podstawie wyceny jest czytelny
    i oczywisty: "jeśli nie można ustalić wartości nabycia".
    Jeśli MOŻNA ustalić - to zgodnie z zasadami ("...nie liczy się własna
    praca podatnika..." itepe) sumuje się kwitki zakupów i opłat.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)