  • 1. Data: 2009-02-25 11:23:14
    Temat: Środki pieniężne w kasie - ile można mieć?
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Witam,

    czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie znajdę informacje na temat tego jaką
    dopuszczalną kwotę firma (sp. z o.o.) może trzymać jako środki pieniężne w
    kasie (gotówkowej - dodam dla precyzji ;-). Na pewno są pewne ograniczenia,
    jeśli chodzi o kwotę dokonywanych transakcji gotówkowych (nie wiem, jak
    teraz, ale kiedyś była to bodajże łączna kwota z tytułu jednego zobowiązania
    = 10 000 EUR). A czy istnieją ograniczenia odnośnie samego stanu kasy?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 2. Data: 2009-02-25 11:46:23
    Temat: Re: Środki pieniężne w kasie - ile można mieć?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 25 Feb 2009 12:23:14 +0100, Emka napisał(a):

> [...]
    > kwota z tytułu jednego zobowiązania = 10 000 EUR). A czy istnieją
    > ograniczenia odnośnie samego stanu kasy? Z góry dziękuję za pomoc.

    To zależy głównie od sposobu zabezpieczenia kasy. Poczytaj Rozporządzenie
    Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 października 1998
    r. w sprawie zasad i wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości
    pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i
    inne jednostki organizacyjne (Dz.U. Nr 129 z 1998 r., poz. 858) z
    załącznikami

    np. tutaj: http://free.of.pl/o/ochroniarz/0858.htm

    I uwaga: jest już szykowana zmiana:

    http://www.kzpochrona.com.pl/podstrony/Konwoje0001.p
    df

  • 3. Data: 2009-02-25 12:12:16
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

> [...]
    > pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i
    > inne jednostki organizacyjne (Dz.U. Nr 129 z 1998 r., poz. 858) z

    Ooo, dziękuję ślicznie :)
    Czyli rozumiem, że jeśli mieszczę się w jednostce obliczeniowej, jaka jest
    podana w rozporządzeniu, a jednocześnie spełniam inne niezbędne warunki
    przechowywania (odpowiednie zabezpieczenia, alarmy, ochrona 24h/dobę itp.)
    to spokojnie mogę tę jednostkę obliczeniową (jako 120 x przeciętnego
    wynagrodzenia, na koniec roku 2968,55 zł, więc 120 x 2968,55 zł = 356 226
    zł)
    przechowywać w kasie gotówkowej?
    Bo bardziej mi o przechowywanie chodzi, niż o transport. Czy może źle to
    interpretuję?

    > I uwaga: jest już szykowana zmiana:
    > http://www.kzpochrona.com.pl/podstrony/Konwoje0001.p
    df

    Dzięki!

    Pozdrawiam
    Emka

  • 4. Data: 2009-02-26 13:37:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2009, jureq wrote:

> [...]
    > pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i
    > inne jednostki organizacyjne (Dz.U. Nr 129 z 1998 r., poz. 858) z

    Tak zupełnie przy okazji, to naszło mnie, że każdy kto żażąda i dostanie
    od kontrahenta weksel niezupełny bez określenia kwoty oraz bez "nie
    na zlecenie", w sumie powinien podpadać pod najwyższe wymogi rozporządzenia
    (dla "bez ograniczeń").
    Bo *formalnie* taki weksel jest naprawdę dużo wart.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-26 14:06:39
    Temat: [OT] Re: Środki pieniężne w kasie - ile można mieć?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 14:37:01 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > (dla "bez ograniczeń").
    > Bo *formalnie* taki weksel jest naprawdę dużo wart.

    Ciekawe czy w ustawie o bieliźnie jest jakiś zapis
    jakiej grubości majtki mają mieć ci ochroniarze.
    To tak apropos tego że szczena mi opadła że nawet
    nie mogę sobie kaski trzymać tak jak chcę.
    Jak to nie jest bolszewia to chyba póki nie zaczną
    strzelać to wszystko przejdzie - jak np to:

    http://anglia.interia.pl/wiadomosci/news/miniaturowe
    -helikoptery-beda-sledzic-brytyjczykow,1264974

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-02-26 14:27:58
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    > Tak zupełnie przy okazji,

    A tak w nawiązaniu do meritum, to czy możesz szepnąć jakieś słówko?
    Nie ukrywam, że na Twój głos liczyłam najbardziej :)
    Chodzi mi o to, czy dobrze rozumuję w swoim drugim mailu z tego wątku.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 7. Data: 2009-02-26 22:28:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, Emka wrote:

    > A tak w nawiązaniu do meritum, to czy możesz szepnąć jakieś słówko?

    Nie, nie mam pojęcia :)
    W sumie autentycznie jestem ciekaw, czy przewiezienie weksla in
    blanco, podpisanego i bez klauzuli "nie na zlecenie" wymaga
    pancernego konwoju :>

    pzdr, Gotfryd