  • 1. Data: 2004-02-07 20:52:48
    Temat: Środek trwały
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Witam,i takie mam zapytanko-moim zdaniem-trochę problematyczne.
    Otóż podatnik do swojej firmy zakupił do działalności gospodarczej
    pewną rzecz,której wartośc była powyżej 3.500 zł,którą zgodnie z
    art.22 updof,jeżeli planowany okres używania takiej rzeczy jest dłuższy
    niż rok trzeba zaliczyć do środków trwałych i naliczać w koszty odpisy
    amortyzacyjne zgodne z tabelą.Jednak podatnik uznał,że rzecz tę
    będzie używał znacznie krócej niż jeden rok więc nie zaliczył do
    środków trwałych tylko w całości "wrzucił"w koszty,do czego miał
    prawo,jeżeli uznał,że nie będzie danego przedmiotu używał dłużej niż
    rok.Jednak prawdobodobnie się stanie tak,że jego plany się chyba
    zmienią i tę rzecz bedzie musiał dalej uzywac do dział.gosp.Mam
    wątpliwośc,co ma zrobić w tej sytuacji,aktualnie w ciągu
    roku "zminusować" w kosztach wartość zakupionego w ub.r.tego
    urządzenia i wprowadzić teraz dopiero do ewidencji śr.trw.i naliczać
    aktualnie amortyzację,czy bedzie to w porządku z przepisami?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-02-07 21:13:49
    Temat: Re: Środek trwały
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urządzenia i wprowadzić teraz dopiero do ewidencji śr.trw.i naliczać
    > aktualnie amortyzację,czy bedzie to w porządku z przepisami?

    zobacz Art. 22e. ustawy PDOF

    Ryszard

  • 3. Data: 2004-02-07 21:28:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > urządzenia i wprowadzić teraz dopiero do ewidencji śr.trw.i naliczać
    > aktualnie amortyzację,czy bedzie to w porządku z przepisami?

    Zawsze możesz przeczytać art 22e updof

  • 4. Data: 2004-02-07 21:34:33
    Od: "Ryszard G" <r...@S...op.pl>

> [...]
    > urządzenia i wprowadzić teraz dopiero do ewidencji śr.trw.i naliczać
    > aktualnie amortyzację,czy bedzie to w porządku z przepisami?

    a raczej przeczytaj go dokładnie.

    Swoją drogą, odsetki w wysokości 0,1% za każdy dzień od dnia zakupu,
    sprawiają, że opłacalność niefrasobliwego zaliczania w koszty środków
    trwałych wg zasady " a później jakoś to będzie ", jest mało opłacalna.

    Ryszard

  • 5. Data: 2004-02-07 22:22:29
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Tak,dzieki za odpowiedzi.Faktycznie art.22e wyjasnia cały
    problem.Przyznaję racje,że nie bardzo jest to opłacalne.

    -> http://usenet.pomocprawna.info