  • 1. Data: 2007-04-20 10:06:26
    Temat: Śr. trwały - wytworzenie
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Zakupiłem tego samego dnia osobno monitor i osobno jednostkę centralną
    z klawiatura i myszą.
    Tego samego dnia wytworzyłem z tego środek trwały w postaci zdatnego do
    użytku
    komputera, do którego dokupoiłem też Winde XP OEM.
    Monitor i Winde kupiłem od VATowca, jednostkę centralną od nievatowca.

    Piszę więc protokół wytworzenia śt, KŚT 491, składająego się z tego
    monitora,
    jednostki centralnej, klawy i myszy, przy czym biorę cenę netto monitora.
    Ten protokół służy do wprowadzenia zestawu do EŚT,
    całość amortyzuję jednorazowo w tym samym miesiącu.

    Winde wrzucam osobno w koszty, jako wartość niematerialną i prawną poniżej
    3500.

    Do tej pory mam nadzieję że jest ok, jeśli nie proszę o poprawkę :)

    Teraz co z VATem z monitora - czy idzie do ewidencji zakupów VAT
    jako nabycie środka trwałego, czy jako standardowy zakup?
    Mam zgryz, gdyż sam monitor kosztem być nie może, więc jeśli czegoś nie
    przeoczyłem
    w ustawie VATu z niego nie mogę odliczyć. Natomiast środkiem trwałym sam w
    sobie tez nie jest.
    Może ktoś podpowiedzieć?

    pozdr

  • 2. Data: 2007-04-20 10:25:49
    Temat: Re: Śr. trwały - wytworzenie
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tq2uc0h8ipkhj4@unk...
> [...]
    > przeoczyłem
    > w ustawie VATu z niego nie mogę odliczyć. Natomiast środkiem trwałym sam w

    a jak kupisz cegły i cement, żeby postawic halę magazynową, to do której
    ewidencji vat to wpiszesz? :)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-04-20 10:43:35
    Temat: Re: ?r. trwa?y - wytworzenie

    Dnia 20-04-2007 o 12:25:49 my way <y...@s...tlen.pl>
    napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > a jak kupisz ceg?y i cement, ?eby postawic hal? magazynow?, to do której
    > ewidencji vat to wpiszesz? :)

    Ano kumam, z tym że robię to pierwszy raz więc nie czuję się pewnie :)
    Czyli rozumiem że do zakupów środków trwałych to zaliczyć.

    dzieki