-
1. Data: 2008-02-25 09:29:58
Temat: Sprzedaż wysyłkowa KPiR, VAT, faktura i faktura korygująca
Od: Terrmit <t...@p...onet.pl>
Witam,
Przejrzałem grupę dyskusyjną i treści różnych ustaw, ale
docierają do mnie sprzeczne informacje i trochę się pogubiłem,
dlatego proszę Was o pomoc.
Jestem na KPiR i VAT. Chcę rozpocząć sprzedaż wysyłkową.
Do każdego towaru dla porządku w papierach mam zamiar wystawiać
fakturę (dla osób fizycznych po prostu bez numeru NIP).
Fakturę chcę wysyłać razem z towarem.
Wiem jednak, że zdarza się nie rzadko, że wysłany towar nie jest
odbierany (przy płatności za pobraniem). Towar wraz z fakturę
do mnie wraca, jednak wraca dopiero po kilku kilkunastu dniach.
I tu pojawia się problem.
1. Jeśli zaksięguję tą fakturę w rejestrze sprzedaży VAT, to
po zwrocie powinienem wystawić fakturę korygującą. Ta z kolei
podobno wymaga podpisu klienta. Ale jak go uzyskać jeśli
klient nie odebrał przesyłki i "nie daje znaku życia".
2. Jeśli mam zamiar zaksięgować taką fakturę dopiero po
otrzymaniu należności, to w przypadku zwrotu podobno mógłbym
taką fakturę anulować. Jak to się robi w praktyce? Czy po prostu
sam piszę na niej anulowano? A co z kolejnością wpisów
w rejestrze VAT i w KPiR. Zostawić "dziurę" i dopisać potem?
(tak chyba nie wolno). Jak dopiszę później, to nie będę miał
kolejnej numeracji.
Proszę o wskazówki,
Sławek