  • 1. Data: 2006-01-04 08:09:10
    Temat: Sprzedaż poniżej kosztów zakupu
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    VAT, ryczałt.
    DG-sklep z ubraniami.
    W latach 2001-2003 był prowadzony sklep z ubraniami.
    W 2003 roku z powodu nieopłacalności
    sklep został zlikwidowany ale DG nie została wyrejestrowana, a jednynie
    zawieszona w ZUS (wiem ze pojęcie trochę bez pokrycia).
    Pozostało na stanie ok. 15.000 zł towaru - ubrań, sukienek itp. według
    wartości liczonej według cen zakupu.
    Towary te co roku były inwentaryzowane.
    W przypadku sporządzenia remanentu likwidacyjnego na pewno od tej warości
    trzeba by odprowadzić VAT.
    Pytanie
    1.Czy można ten towar sprzedać po cenie nizszej niż cena zakupu.
    Uzasadnienie:Towar pochodzi z zakupów z 2001,2002,2003 r. a więc jest już
    "niemodny" przestarzały a w związku z tym jego wartośc rynkowa jest znacznie
    niższa?

  • 2. Data: 2006-01-04 08:21:15
    Temat: Re: Sprzedaż poniżej kosztów zakupu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Anow wrote:

> [...]
    > Uzasadnienie:Towar pochodzi z zakupów z 2001,2002,2003 r. a więc jest
    > już "niemodny" przestarzały a w związku z tym jego wartośc rynkowa

    Można. Aby nie była to sprzedaż "podmiotom powiązanym" bo wtedy US może
    oszacować wartość po swojemu.

  • 3. Data: 2006-01-04 09:52:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jan 2006, Anow wrote:

> [...]
    > sklep został zlikwidowany ale DG nie została wyrejestrowana, a jednynie
    > zawieszona w ZUS (wiem ze pojęcie trochę bez pokrycia).

    OK (OK że wiesz, nie że się zgadzam:))

> [...]
    > Towary te co roku były inwentaryzowane.
    > W przypadku sporządzenia remanentu likwidacyjnego na pewno od tej warości

    W jaki sposób ??

    Przecież w 2003 roku a najpóźniej w 2004, zależnie od tego kiedy
    upłynęło 10 miesięcy od ostatniej sprzedaży podatnik raczył być
    "wylecieć z VAT".
    Jeśli w tym miesiącu nie został sporządzony remanent *dla celów VAT*
    i złożona stosowna deklaracja (...i podatek...) to podatnik ma
    zaległość podatkową... i odsetki!!

    Taki przepis był zawsze! (również w starej ustawie).

    +++
    Art. 14.
    1. Opodatkowaniu podatkiem podlegają towary własnej produkcji
    i towary, które po nabyciu nie były przedmiotem dostawy towarów,
    w przypadku:
    ...[zamknięcie S.C., zamknięcie DG przez OF...]
    3. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio, w przypadku gdy podatnik,
    o którym mowa w art. 15, będący osobą fizyczną nie wykonywał
    czynności podlegających opodatkowaniu co najmniej przez 10 miesięcy.
    ---

> [...]
    > "niemodny" przestarzały a w związku z tym jego wartośc rynkowa jest znacznie

    IMHO - oczywiście, z zastrzeżeniami o ktorych pisał jureq.
    Co nie zmienia faktu ze VAT już dawno miał być odprowadzony...od wartości
    zakupu niestety!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-01-04 10:25:38
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > o którym mowa w art. 15, będący osobą fizyczną nie wykonywał
    > czynności podlegających opodatkowaniu co najmniej przez 10 miesięcy.
    W 2003 i 2004 była znikoma sprzedaż - także to 10 m-cy bez sprzedaży nie
    wystąpiło,
    ale w 2005 roku nie było żadnej sprzedaży.
    Pytanie: W jaki sposób można to naprawić? Czy korekta deklaracji VAT 7
    załatwi sprawę?

  • 5. Data: 2006-01-04 11:05:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Anow wrote:

> [...]
    > ale w 2005 roku nie było żadnej sprzedaży.
    > Pytanie: W jaki sposób można to naprawić? Czy korekta deklaracji VAT 7

    Chcesz sobie podłożyć dodatkową minę?
    Albo bronisz opcji, że było zawieszenie czyli nie było sprzedaży,
    albo chcesz dostarczyć podkładkę, że była sprzedaż
    i nie było zawieszenia
    i chcesz dopłacić brakujące składki do ZUS.
    Wylicz sobie co się bardziej kalkuluje :-))