  • 11. Data: 2004-05-03 21:29:08
    Temat: Re: Bylo "0", a ile teraz??
    Od: "CHANI" <chani@tekst_do_usuniecia.gazeta.pl>

    Użytkownik "Regand" <r...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:c76cqs$md8$1@news.mm.pl...

    > Niby na co odpowiedź?
    > Mówimy o usłudze wykonywanej poza granicami Polski i UE. A to ze podatek
    > jest to wiem, tyle ze jaki %.

    A co jest napisane w w.w. artykule?
    Pytam, bo nie mam ustawy przy sobie. Być może tam właśnie jest odpowiedź
    na Twoje pytanie, tylko potrzeba skojarzyć pewne fakty.

    --
    CHANI

  • 12. Data: 2004-05-03 21:39:40
    Od: "CHANI" <chani@tekst_do_usuniecia.gazeta.pl>

    > Chodzi ci o art 27.
    > A więc wg ciebie jezeli podlegam pod ten artykuł, tzn miejscem wykonywania
    > usługi nie jest polska ani UE.
    > A wiec niby wogłule vatowcem nie jestem? Usługe wykonuje zagranicą, vatu
    > nie ma a jedynie dochodowy?

    To nie ma żadnego związku z tym, czy jesteś VATowcem, czy nie. Po prostu
    część sprzedaży (a może całość?) masz jako nie objętą podatkiem od
    towarów i usług.

    > Czy moze jeszcze dochodowy płace tam gdzie wykonuje usługe ;)
    Chciałbyś ;).

    --
    CHANI

  • 13. Data: 2004-05-03 21:43:20
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > To nie ma żadnego związku z tym, czy jesteś VATowcem, czy nie. Po prostu
    > część sprzedaży (a może całość?) masz jako nie objętą podatkiem od
    > towarów i usług.

    Ano całość...

    > Chciałbyś ;).

    Ano chciałbym :)

    pozdrawiam
    i thx za help :)

  • 14. Data: 2004-05-04 06:43:41
    Od: bromden <l...@t...signature>

    Def. usług elektronicznych - art. 2 pkt. 26
    Miejsce świadczenia - zagranica, art. 27 ust. 3 i 4
    Czyli sprzedaż nieopodatkowana w Polsce, ale z prawem do odliczenia i
    zwrotu - art. 86 ust. 8, art. 87 ust. 5.

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 15. Data: 2004-05-05 09:24:49
    Temat: Sprzedaż oprogramowania (było: Re: Bylo "0", a ile teraz??)
    Od: "Michal Krawczyk" <i...@o...pl>

    Użytkownik "bromden" <l...@t...signature> napisał w wiadomości
    > Def. usług elektronicznych - art. 2 pkt. 26
    > Miejsce świadczenia - zagranica, art. 27 ust. 3 i 4
    > Czyli sprzedaż nieopodatkowana w Polsce, ale z prawem do odliczenia i
    > zwrotu - art. 86 ust. 8, art. 87 ust. 5.

    Witam,

    zgodnie z powyzszym postem sprzedaz oprogramowania jako udzielenie licencji
    rowniez miesci sie w kategorii "sprzedazy nieopodatkowanej VAT".
    Mam nastepujace otwarte kwestie, a moze ktos z Was zna odpowiedzi?

    1. Jezeli sprzedaz nie jest opodatkowana w Polsce to nie mozna stosowac ani
    stawki VAT "0%" ani "ZW". Jaki zatem dokument wystawiac? Faktura VAT to byc
    nie moze (?) - wiec "Rachunek"?

    2. Jezeli oprogramowanie sprzedawane jest dla kontrahenta z UE i tam podlega
    opodatkowaniu to obowiązek ten spoczywa na kupującym czy sprzedającym?

    Tzn. czy sprzedajacy (firma polska) ma rejestrowac sie i odprowadzac VAT w
    innym panstwie UE? Podczas wizyty w US uslyszałem jakies dziwne wyjasnienia,
    ze np. firma budowlana jak chce swiadczyc uslugi w Niemczech to musi tamze
    zarejestrowac i tam placic VAT.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 16. Data: 2004-05-05 10:40:21
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > 1. Jezeli sprzedaz nie jest opodatkowana w Polsce to nie mozna stosowac ani
    > stawki VAT "0%" ani "ZW". Jaki zatem dokument wystawiac? Faktura VAT to byc

    Faktura VAT
    par. 30 RMF z dnia 27 kwietnia 2004 r. ...
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    przepisy_vat_2004/rozpmf_zwrot_podatku.pdf

    > 2. Jezeli oprogramowanie sprzedawane jest dla kontrahenta z UE i tam podlega
    > opodatkowaniu to obowiązek ten spoczywa na kupującym czy sprzedającym?

    kupującym (dla niego to jest import usług)

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl