  • 1. Data: 2002-02-11 04:20:49
    Temat: Sprzedaż nie kupionego towaru ?
    Od: "Wieca" <w...@p...onet.pl>

    Mam takie pytanie - czy mogę sprzedać towar na który nie dysponuję żadnym
    dokumentem zakupu ? Przykładowo : dostałem od klienta złomowany komputer
    (bez papierów). Teraz chcę sprzedać go na fakturę. Czy mogę ?
    Inny przykład : Kupiłem na giełdzie komponenty, ale mam wątpliwości czy
    wystawiona faktura jest "legalna" (mam wątpliwości co do istnienia firmy).
    Czy mogę sprzedać tak kupiony towar nie wprowadzając faktury w koszta ? W
    sumie płacę po prostu wyższy podatek więc skarb państwa nic nie traci a
    raczej zyskuje.
    Odnośnie drugiego przykładu mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli okazuje się że
    firma która wystawiła fakturę nie istnieje to nie przysługuje mi odliczenie
    VAT. A co z kosztami ? Może powinienem całą fakturę puszczać w koszta w
    kwocie brutto ?

    Pozdrawiam
    Wieca

  • 2. Data: 2002-02-15 01:49:17
    Temat: Re: Sprzedaż nie kupionego towaru ?
    Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wieca" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy mogę sprzedać tak kupiony towar nie wprowadzając faktury w koszta ? W
    > sumie płacę po prostu wyższy podatek więc skarb państwa nic nie traci a

    A Ty zostajesz posądzony o paserstwo ;-), a poważnie: lepiej coś z tymi
    rzeczami zrób. Np. ujawnij je w swojej ewidencji śr. trwałych jako własne z
    niską wart. początkową, wpisz w koszty, a potem sprzedaj na fakturę,
> [...]
    odliczenie
    > VAT. A co z kosztami ? Może powinienem całą fakturę puszczać w koszta w

    wpisz w koszty brutto, skoro nie odliczasz VAT i opisz tę fakturę na
    odwrocie, że masz wątpliwości. Jak chcesz to przyślij mi na priv. nr NIP
    Twojego kontrahenta to Ci sprawdzę czy jest dobry czy trefny. Jeśli
    kontrahent wątpliwy to najczęściej NIP jest wadliwy.
    > Pozdrawiam
    > Wieca
    pozdr. Aldona