  • 1. Data: 2010-04-12 05:29:21
    Temat: Sprzedaż mieszkania zakupionego przed 2007 - podatek
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    Witam.
    Przeczytałem, że od sprzedaży mieszkania kupionego przed 2007 rokiem nie
    zapłacę podatku, jeśli od czasu zakupu minęło 5 lat, bądź w ciągu 2 lat
    wydam otrzymaną kwotę na cele mieszkaniowe (w skrócie). Chciałbym się
    upewnić, czy dobrze wyczytałem :-) Czy jeśli kupiłem 5.VI 2005 roku, to mogę
    sprzedać bez podatku 6.VI 2010 ? Czy to się liczy do końca roku ? Czy trzeba
    zgłosić do US dodatkowo (tak jak się ma to w przypadku, gdy przeznaczy się
    na cele mieszkaniowe w ciągu 2 lat) ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2010-04-12 05:50:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    owp wrote:
> [...]
    > wydam otrzymaną kwotę na cele mieszkaniowe (w skrócie). Chciałbym się
    > upewnić, czy dobrze wyczytałem :-) Czy jeśli kupiłem 5.VI 2005 roku, to

    znajdz ustawe z 2007 roku i sprawdz dokladnie.
    moze byc wlasnie od dnia sprzedazy albo od konca roku. juz nie pamietam,
    ktora wersja byla w 2007 roku.

    > Czy trzeba zgłosić do US dodatkowo (tak jak się ma to w przypadku, gdy
    > przeznaczy się na cele mieszkaniowe w ciągu 2 lat) ?

    nie trzeba

  • 3. Data: 2010-04-12 08:41:06
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > znajdz ustawe z 2007 roku i sprawdz dokladnie.
    > moze byc wlasnie od dnia sprzedazy albo od konca roku. juz nie pamietam,
    > ktora wersja byla w 2007 roku.

    Uff. Ta ustawa to jest lektura na miesiąc :-)
    W każdym razie, znalazłem, że po upływie 5 lat od końca roku, w którym
    nabyliśmy nieruchomość, można ją sprzedać bez podatku (dotyczy wszystkich 3
    sposobów opodatkowania sprzedaży, na przestrzeni lat).
    ===
    USTAWA

    z dnia 26 lipca 1991 r.

    o podatku dochodowym od osób fizycznych
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    8) sprzedaż lub zamiana, z zastrzeżeniem ust. 2:
    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
    (...)
    - jeżeli sprzedaż lub zamiana nie następuje w wykonywaniu działalności
    gospodarczej i została dokonana w przypadku sprzedaży lub zamiany
    nieruchomości i praw majątkowych określonych pod lit. a)-c) - przed upływem
    pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie
    lub wybudowanie, a innych rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca
    miesiąca, w którym nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą
    się wyłącznie do osób uzyskujących przychód,
    ===
    Ust. 2 się zmienia, więc nie chcę mącić. To co podałem obowiązuje cały
    czas.

    Pzdr
    owp