  • 1. Data: 2004-03-02 18:18:23
    Temat: Sprzedaż części firmy a podatki
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Proszę o poradę

    Sprzedaję część firmy, a mianowicie:
    a) towar,
    b) środki trwałe,
    c) należności,
    d) prawo do rynku.

    Jak to wszytko opodatkować???
    Moja koncepcja jest taka:
    a) towar sprzedam w cenie zakupu - VAT+ ewentualnie minimalny podatek
    dochodowy,

    b) środki trwałe - żaden nie podlega zwolnieniu od vat, więc również VAT
    i dochodowy jak liczony wiadomo, chociaż w większości dochód będzie
    równy przychodowi, bo większość już się zamortyzowała,

    c) należności - mam zamiar sprzedać za przysłowiową 1 zł (1 PLN od
    sztuki) czy jest to możliwe???? Według mnie sprzedaż należności będzie
    podlegać tylko podatkowi od czynności cywilnoprawnych, a u mnie
    powstanie strata ze sprzedaży bo należność na 100 zł zostanie sprzedana
    za 1 zł. A u nabywcy będą przychodem dopiero w momencie zapłaty przez
    dłużnika?????

    d) prawo do rynku- no i tu mam największy problem powiedzmy że spredam
    toto za 500.000 zł. Jak to ująć na fakturze i jak opodatkować???

    Pomóżcie please
    Z góry dzięki
    Chris