-
1. Data: 2007-05-28 12:34:01
Temat: Sposób rozliczenia dofinansowania de minimis z EFS i zakupów z tych środków (długie)
Od: "Jacek Jackowski" <j...@o...pl>
Witam.
Przedstawię kontekst jakiego dotyczy zagadnienie:
W połowie kwietnia br. otrzymałem przelew z Urzędu Pracy (pieniądze z
dofinansowania).
Zgodnie z przedstawionym Urzędowi planem z tych środków nabyłem m.in
laptopa, drukarkę laserową, skaner - zakupów tych dokonałem jeszcze jako
osoba prywatna, nieprowadząca działalności gospodarczej.
Od 2 maja br. podjąłem działalność gospodarczą (osoba fizyczna prowadząca
działalnośćgospodarczą).
Z pozostałych środków dofinansowania nabyłem drukarkę fiskalną i partię
towaru.
Pytania:
1. Jak w PKPiR ująć te zakupy? (zarówno przed rozpoczęciem działalności jak
i te dokonane później).
2. Jeśli faktury na osobę prywatną wystawione przed podjęciem działalności
(z kwietnia) mogę wpisać do PKPiR to czy mogę od nich odliczyć VAT?
Dziękuję z góry wszystkim za rady.
Pozdrawiam