  • 1. Data: 2009-03-30 06:14:26
    Temat: Skuteczne dostarczanie deklaracji do US
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    Wysłałem polecaonym do US delarację VAT-7.
    US twierdzi jednak, że jej nie otrzymał.
    Posiadam potwierdzenie nadania.

    Jak w takim razie wysyłać deklaracje do US,
    aby mieć pewność, że dotrą do US i US nie
    będzie mógł się wyłgać, że ich nie otrzymał?
    Z potwierdzeniem odbioru?
    ... ale przecież US może twierdzić, że np.
    koperta była pusta i tez nic im się nie
    udowodni.

    Jak rozwiązujecie ten problem gdy
    dostarczenie osobiste nie jest możliwe?

    Piotr

  • 2. Data: 2009-03-30 07:37:59
    Temat: Re: Skuteczne dostarczanie deklaracji do US
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    PiotrB. wrote:
> [...]
    > będzie mógł się wyłgać, że ich nie otrzymał?
    > Z potwierdzeniem odbioru?
    > ... ale przecież US może twierdzić, że np.

    Ordynacja podatkowa art. 12 paragraf 6

    Z Twojego punktu widzenia istotne jest, żebyś miał potwierdzenia nadania.

    Jak poczta albo US zgubi deklarację to poproszą Cię o kopię deklaracji i
    dowód nadania. Przerabiane dwukrotnie bez jakichkolwiek dalszych
    konsekwencji.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-03-30 10:56:05
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 30-03-2009 o 09:37:59 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > Jak poczta albo US zgubi deklarację to poproszą Cię o kopię deklaracji i
    > dowód nadania. Przerabiane dwukrotnie bez jakichkolwiek dalszych

    Co z tego, że mam potwierdzenie nadania, skoro US twierdzi, że deklaracja
    do niego nie dotarła.

    Piotr

  • 4. Data: 2009-03-30 10:59:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    PiotrB. pisze:

    > Co z tego, że mam potwierdzenie nadania, skoro US twierdzi, że deklaracja
    > do niego nie dotarła.

    Nic, przesłać kopie i dowód nadania - nie będziesz ukarany jak napisał
    przedpiśca.

    No, chyba że się okaże że dowód nadania dotyczy zupełnie innej przesyłki. :(

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-03-30 12:04:43
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 30-03-2009 o 12:59:52 spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > No, chyba że się okaże że dowód nadania dotyczy zupełnie innej
    > przesyłki. :(

    a jak to sprawdzą?

    Piotr

  • 6. Data: 2009-03-30 12:09:52
    Od: spp <s...@o...pl>

    PiotrB. pisze:

    > a jak to sprawdzą?

    W książce korespondencji?

    Dodatkowo w US (i innych urzędach) przechowuje się koperty wraz z
    przesłaną korespondencją.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-03-30 12:43:21
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 30-03-2009 o 14:09:52 spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > W książce korespondencji?
    > Dodatkowo w US (i innych urzędach) przechowuje się koperty wraz z
    > przesłaną korespondencją.

    a co jeśli zaginie gdzieś u nich?
    załóżmy, że poczta ma podpis, że odebrali w US. co wtedy?

    Piotr

  • 8. Data: 2009-03-30 12:50:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    PiotrB. pisze:

    > a co jeśli zaginie gdzieś u nich?
    > załóżmy, że poczta ma podpis, że odebrali w US. co wtedy?

    Może się tak zdarzyć dlatego chcą od Ciebie dowodu iż wysłałeś. Jeżeli
    nie znajdą śladu po tej korespondencji u siebie a podpis jest - będą
    szukać winnego u siebie ale czy tak czy tak będzie im potrzebna kopia
    swojej deklaracji. Nie będą zaś Ciebie ścigali.
    Gorzej jak znajdą kopertę i wpis, że z takim numerem oddawczym nadeszła
    pusta przesyłka lub zupełnie inne papiery. Wtedy masz problem.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-03-30 13:57:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrB. wrote:

    > a co jeśli zaginie gdzieś u nich?
    > załóżmy, że poczta ma podpis, że odebrali w US. co wtedy?

    to samo
    prześlij jeszcze raz z kopią świstka z poczty.

  • 10. Data: 2009-03-30 13:58:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PiotrB. wrote:
    > ... ale przecież US może twierdzić, że np.
    > koperta była pusta i tez nic im się nie
    > udowodni.

    potwierdzi ci to szybko odpowiednim pismem "co podatnik miał na myśli"
    wysyłając pustą kopertę. Będą kryci.