  • 1. Data: 2007-05-09 15:41:39
    Temat: Skreślenia na fakturze VAT
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Jak to obecnie jest z fakturami VAT? Mogą mieć jakieś skreślenia, czy
    nie? Przyjąłem fakturę (być może niesłusznie) na której jest skreślony
    mój błędnie wpisany NIP i wyżej wpisany poprawnie (dodatkowo
    przystawiona obok pieczątka i podpis wystawiającego). Spieszyłem się,
    faktura była cała wypisywana ręcznie, a nie zdążyłem powstrzymać
    człowieka przed tym skreśleniem. Pewnie wystarczyło wystawić notę
    korygującą i wszystko byłoby ok, ale teraz to już nie ma sensu - nie
    wiem, czy zostawić jak jest, czy jechać jutro i żądać ponownego
    wystawienia bez błędów.
    Maciek

  • 2. Data: 2007-05-09 16:31:33
    Temat: Re: Skreślenia na fakturze VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.05.2007 Maciek <m...@n...pl> napisał/a:
> [...]
    > korygującą i wszystko byłoby ok, ale teraz to już nie ma sensu - nie
    > wiem, czy zostawić jak jest, czy jechać jutro i żądać ponownego

    Jeżeli poprawił to wystawca i na obydwu egzemplarzach, swoim i Twoim, to
    chyba nie ma problemu.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-05-09 20:17:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 May 2007, Maciek wrote:

    > Witam
    >
    > Jak to obecnie jest z fakturami VAT? Mogą mieć jakieś skreślenia, czy nie?

    Zakaz skreśleń AFAIK jest tylko "ogólny" (jak się mylę to poproszę
    o korektę), i tak jak pisze Samotnik - nie wolno poprawiać
    tylko CZYICHŚ dowodów księgowym.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-05-10 06:41:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 May 2007 22:17:25 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Zakaz skreśleń AFAIK jest tylko "ogólny" (jak się mylę to poproszę
    > o korektę), i tak jak pisze Samotnik - nie wolno poprawiać
    > tylko CZYICHŚ dowodów księgowym.

    Nie będę się upierał, ale według jedynych znanych mi intrerpretacji
    przepisy mówiące o poprawianiu faktur VAT fakturami korygującymi i notami
    są przepisami szczególnymi w stosunku do przepisów mówiących o sposobie
    dokonywania poprawek przez skreślenie z datą i parafką.

  • 5. Data: 2007-05-10 07:23:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2007, jureq wrote:

> [...]
    > są przepisami szczególnymi w stosunku do przepisów mówiących o sposobie
    > dokonywania poprawek przez skreślenie z datą i parafką.

    Hm... czytam, czytam, i zaczyna mi tak wychodzić jak piszesz :(
    Z drugiej strony: czy na fakturze może być np. zapisana gwarancja?
    (oczywiście zastawiam pułapkę :))

    pzdr, Gotfryd